Autor Wątek: Anno 2070  (Przeczytany 1050 razy)

Anno 2070
« dnia: Październik 24, 2022, 15:44:52 »

Articz

  • Administrator
  • Zaawansowany użytkownik
  • *****
  • Wiadomości: 376
    • Zobacz profil


To już piąta część jednej z najpopularniejszych strategii ekonomicznych na rynku. Cykl narodził się w studiu Sunflowers, które stworzyło dwie pierwsze jego odsłony. Przy produkcji edycji 1701 oraz 1404 pałeczkę przejął zespół Related Design. Ta sama ekipa zajęła się również Anno 2070, choć tym razem pomagali im również ludzie z Blue Byte, czyli twórcy serii Settlers.

Akcja przeniesiona została w niedaleką przyszłość. Do roku 2070 zmiany klimatu spowodowały drastyczne podniesienie się poziomu wód, co zafundowało ludzkości biblijny wręcz potop. W takiej sytuacji postanowiono wrócić do sprawdzonych metod i wzorem Noego wybudowano Arki, mające zapewnić naszemu gatunkowi przetrwanie oraz umożliwić mu odbudowę swojej dawnej potęgi na tych skrawkach lądu, które wciąż wystają ponad wodę.


Rozgrywka bazuje w większości na mechanizmach doskonale znanych fanom serii, które zostały jednak wzbogacone o szereg nowych opcji. Po raz pierwszy w historii cyklu dostajemy możliwość pokierowania trzema frakcjami – Tycoons, Echoes oraz Tech. Ci pierwsi stawiają na przemysł i agresywną ekspansję. Za nic mają dobro środowiska, zamiast tego priorytetem jest dla nich osiąganie dużych zysków i gromadzenie surowców w najkrótszym możliwym czasie. Drugie z tych stronnictw preferuje wolniejszy rozwój przemysłowy i koncentrowanie się na odnawialnych źródłach energii, co umożliwia mu zachowanie naturalnego środowiska w stanie praktycznie nietkniętym. Ostatnia społeczność jest ukierunkowana na nowoczesne technologie i rozwój badań nad praktycznie każdą sferą życia. Podstawą jej egzystencji są liczne laboratoria oraz ośrodki badawcze budowane na dnie morza. Co ciekawe, frakcje nie są sobie wrogie i gra wcale nie zmusza nas do wybrania jednej z nich. Zamiast tego są po prostu ścieżkami rozwoju, które możemy swobodnie wykorzystywać i łączyć dla realizacji naszych celów. Wszystkie stronnictwa mają inne struktury, technologie oraz mieszkańców z unikalnymi potrzebami. Inną nowością jest Arka, czyli olbrzymi wodny statek będący naszą bazą dowodzenia i czymś w rodzaju awatara gracza w wirtualnym świecie. Jest on jednocześnie jedynym stałym elementem, z którym zaczynamy każdą misję. Zapewnia wrażenie ciągłości w kampanii, ponieważ Arkę można ulepszać oraz załadowywać surowcami i wszystko to nie znika z poziomu na poziom. Tym samym nie zaczynamy już zawsze od zera. Statek jest również zintegrowany z naszym sieciowym profilem. Przeniesienie akcji w przyszłość wymusiło również kompletne przemeblowanie systemu surowców. Część z nich została usunięta, dodano też masę nowych, takich jak piasek, ropa czy szkło. Przede wszystkim jednak pojawiła się energia elektryczna, napędzająca większość budynków. Ponadto olbrzymią rolę odgrywa ekologia. Zniszczone środowisko przynosi gorsze plony i wraz ze wzrostem poziomu zdewastowania natury maleje przydatność gospodarcza danego terenu. Anno 2070 oferuje kilka trybów zabawy. Poza obfitującą w wyzwania kampanią główną gracze mogą skorzystać z opcji gry ciągłej, dzięki której rozgrywka właściwie nigdy się nie kończy. Twórcy zadbali również o bazujący na sieci Internet tryb multiplayer. Możemy bawić się zarówno w trybie rywalizacji, jak i kooperacji, a dodatkową atrakcją są bardzo bogate opcje konfiguracji reguł rządzących sieciowymi rozgrywkami. Świetnym dodatkiem są też opcje społecznościowe. Co pewien czas wszystkie trzy frakcje korzystają z inicjatywy ustawodawczej i gracze sami przegłosowują, która propozycja zostanie zaakceptowana, co wprowadza modyfikacje do reguł ekonomicznych. Pod względem oprawy audio-wizualnej gra stanowi duży krok naprzód w stosunku do poprzednich części serii. Anno 2070 powstało w oparciu o nowy silnik wykorzystujący wszystkie dobrodziejstwa DirectX 11. Dzięki niemu możliwe było ulepszenie nie tylko poziomu detali, ale również zwiększenie skali praktycznie wszystkich elementów świata gry. Teraz statki mają imponujące rozmiary i nie przypominają już łupin orzechów, a większe porty prezentują się wyraźnie bardziej realistycznie. Wśród frakcji neutralnych pojawia się przemytnik, mieszkający na starym amerykańskim lotniskowcu, dorównującym swoimi gabarytami niektórym mniejszym wyspom z Anno 1701 oraz 1404. Ponadto miasta wreszcie wyglądają jak prawdziwe metropolie, a nie jedynie tętniące życiem wioski.









 

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum
piecfrakcji turetia shinigami watahashiraberu endercraft