Strona główna
Pomoc
Szukaj
Zaloguj się
Rejestracja
Witamy,
Gość
.
Zaloguj się
lub
zarejestruj
.
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
Forum SMF zostało uruchomione!
Gry PC
»
Gry Komputerowe PC Vista,7
»
Pixel Shader 4.0
»
Disciples III: Renaissance
« poprzedni
następny »
Drukuj
Strony: [
1
]
Autor
Wątek: Disciples III: Renaissance (Przeczytany 904 razy)
Disciples III: Renaissance
«
dnia:
Październik 26, 2022, 17:00:47 »
Articz
Administrator
Zaawansowany użytkownik
Wiadomości: 376
Trzecia odsłona wysoko ocenianej serii Disciples, zapoczątkowanej w 1999 roku przez studio Strategy First. Nowa część gry to nie tylko nowy wydawca, ale także i producent, w którego rolę wcieliło się nieznane wcześniej studio .dat, będące częścią rosyjskiej korporacji Akella.
Disciples III: Odrodzenie studia .dat to kontynuacja Disciples II: Dark Prophecy, tytułu bardzo wysoko ocenianego przez graczy. Cały czas mamy do czynienia ze strategią rozgrywaną w systemie turowym, jednak autorom udało się wprowadzić sporo zmian w stosunku do poprzednich części.
Historia zaczyna się od knowań anioła Izerela, który uważa, że Wszechmogącego zadowoli tylko całkowite oczyszczenie Nevendaaru z zepsucia. Dokonać ma tego niebiańska posłanniczka Inoel, która musi zebrać moc światła i uwolnić ją na ołtarzu w Świątyni Wniebowstąpienia, pozwalając oczyszczającemu płomieniowi strawić całe zło świata. Inoel zstępuje z niebios pod postacią spadającej gwiazdy. Widok świetlistego obiektu przecinającego łukiem horyzont nie umyka uwadze potęg rządzących Nevendaarem. Imperium, dotkliwie osłabione przegraną w ostatniej wojnie z elfami, chętnie wykorzysta każdą okazję do odrobienia strat. Zaczyna się wyścig między ludźmi a demonami o to, kto pierwszy dotrze do miejsca uderzenia gwiazdy.
Wybierać możemy spośród trzech głównych frakcji: Imperium, Legionu Potępionych oraz Przymierza Elfów. Znane z wcześniejszych tytułów Górskie Klany oraz Hordy Nieumarłych również występują w grze, jednak nie możemy własnoręcznie poprowadzić tych wojsk do boju. Każda z grywalnych stron otrzymała własną kampanię. Wszystkie trzy dostępne są od samego początku i oferują w miarę składną i samodzielną opowieść. Jednocześnie fabuła wszystkich jest ze sobą połączona, dlatego najlepszym wyjściem jest ukończenie kampanii w kolejności zaproponowanej przez twórców.
Główne założenia pozostały te same. W dalszym ciągu gracze wcielają się w rolę jednego z lordów toczących bezpardonową walkę o ustabilizowanie swych rządów w krainie Nevendaar. Ich zadaniem jest podróżowanie po rozległych krainach, zbieranie surowców, rozbudowywanie zamków (w tempie jednego elementu na dzień), oraz zdobywanie doświadczenia poprzez wygrywanie potyczek. Postać dowodząca armię została potraktowana w zupełnie nowy, zbliżony do RPG-owego, sposób. Mamy do czynienia z oknem ekwipunku, punktami statystyk itp. Każdy element pancerza, broń i używane przedmioty są odzwierciedlone na wizerunku bohatera. Po zdobyciu nowego doświadczenia możemy samodzielnie rozwijać poszczególne statystyki i umiejętności. Walka rozgrywana jest tradycyjnie w systemie turowym, jednak i tu występują duże zmiany. Przede wszystkim oddziały żołnierzy zyskały możliwość przemieszczania się po polu walki (w poprzednich częściach musiały pozostać w miejscu, w którym rozpoczęły bitwę). Mocno rozszerza to dostępne dla graczy możliwości taktyczne. Znikły również znane z poprzednich części różdżki. Obecnie, chcąc poszerzyć własne włości, musimy zdać się na strażników granicznych. Są to specjalne jednostki, które możemy umieszczać na rozmieszczonych na mapie węzłach mocy. Po dokonaniu tego dany rejon dołącza do naszego imperium. Do dyspozycji mamy kilka trybów gry: kampanie, pojedyncze potyczki i grę wieloosobową w trybie gorącego krzesła. Bardzo istotną zmianą jest przejście z systemu 2D na pełen trójwymiar, dzięki zastosowaniu Virtual Dream – silnika stworzonego przez programistów studia .dat. Możemy teraz oglądać w 3D nie tylko wizerunek głównego bohatera, ale także pola bitew oraz oddziały żołnierzy (znakomicie wpływa to na ich prezencję, a przecież już w poprzednich częściach wizerunki wojowników imponowały jakością wykonania). Jednocześnie pomimo porzucenia dwóch wymiarów autorom udało się zachować specyficzny styl wizualny, będący jednym ze znaków rozpoznawczych całego cyklu. Warto też dodać, że po premierze autorzy wypuścili wyczekiwany przez fanów edytor map.
Zapisane
Drukuj
Strony: [
1
]
« poprzedni
następny »
Gry PC
»
Gry Komputerowe PC Vista,7
»
Pixel Shader 4.0
»
Disciples III: Renaissance
Polityka cookies
Darmowe Fora
|
Darmowe Forum
shinigami
zadania-domowe
watahashiraberu
endercraft
watahapolnocnejciszy