Sacred 3 to wydana na platformie PC, PS3 i X360 trzecia pełnoprawna odsłona popularnego cyklu gier RPG akcji, zapoczątkowanego w 2004 roku przez nieistniejące już, niemieckie studio Ascaron Entertainment. Decyzją wydawcy, firmy Deep Silver produkcją tytułu zajęła się ekipa Keen Games, mająca na swoim koncie m.in. współpracę przy kilku odsłonach strategicznej serii Anno, czy konsolowych edycjach przyg
Fabuła
Będąca jedynie pretekstem do właściwej rozgrywki fabuła Sacred 3 kontynuuje wątki, zapoczątkowane w mini-grze zręcznościowej Sacred Citadel. Serafini, czyli strażnicy legendarnego Serca Ancarii, przez wiele stuleci pilnowali pokoju w krainie. Niestety, pamięć o nich oraz ich czynach uległa zatarciu. Tymczasem lord Zane, władca Imperium Ashen sprzymierzył się z demonami i z ich pomocą zamierza zdobyć legendarny artefakt, otwierający bramy do podziemnego świata. Aby powstrzymać niecne plany Zane’a, swe siły łączy czwórka nieustraszonych bohaterów: wojownik Marak, łucznik Vajra, paladynka Claire oraz włóczniczka Alithea.
Mechanika
Pod względem mechaniki, Sacred 3 podąża w zupełnie innym kierunku niż dotychczasowe odsłony tej popularnej serii. Zamiast klasycznego RPG akcji w konwencji hack-and-slash, będącego niegdyś mocnym konkurentem dla samego Diablo, tym razem otrzymujemy bowiem typowo konsolowego slashera, w którym elementy RPG zredukowane zostały do niezbędnego minimum. Twórcy ze studia Keen Games zrezygnowali z typowego dla serii, rozległego i otwartego świata, wypełnionego całą masą zadań głównych oraz pobocznych, na rzecz niemal całkowice liniowej rozgrywki, w której przemierzając kolejne segmenty poszczególnych lokacji realizujemy z góry narzucone zadania, sprowadzające się głównie do skutecznej eliminacji nacierających hord demonów. Możliwość wyboru kierunku marszu oraz dodatkowe zadania, polegające na pozbyciu się kilku fal wrogów na specjalnej arenie pojawiają się raczej okazjonalnie.
Kolejną istotną zmianą jest drastyczne uproszczenie tak charakterystycznych elementów gatunku, jak ekran ekwipunku oraz system rozwoju postaci. W trakcie zabawy, kontrolowane przez nas postaci nie zdobywają żadnych przedmiotów, posługując się z góry narzuconym i automatycznie ulepszanym zestawem uzbrojenia oraz odblokowywaną w dalszej części rozgrywki zbroją. Podobnie rzecz ma się z systemem rozwoju postaci, na który składa się stosunkowo skromny zasób kilku lekkich i ciężkich technik walki, dwóch pasywnych i aktywnych zdolności specjalnych oraz możliwości przywoływania tzw. Duchów Oręża, pozwalających na aktywowanie podczas walki określonych bonusów. Dostęp do wszystkich tych elementów mamy jednak tylko w przerwach pomiędzy kolejnymi misjami, a do ich odblokowywania wykorzystujemy zdobyte w trakcie gry złoto, które możemy spożytkować także na zakup dodatkowych eliksirów zdrowia czy energii.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 20, 2022, 11:00:04 wysłana przez Articz »
Zapisane