Autor Wątek: Age of Wonders 4  (Przeczytany 1369 razy)

Age of Wonders 4
« dnia: Październik 02, 2024, 09:27:00 »

Articz

  • Administrator
  • Zaawansowany użytkownik
  • *****
  • Wiadomości: 376
    • Zobacz profil


Age of Wonders 4 jest kolejną odsłoną cyklu strategii turowych, który od 1999 roku rozwija holenderskie Triumph Studios. Podobnie jak poprzedniczki – a w odróżnieniu od futurystycznego Age of Wonders: Planetfall – tytuł ten został osadzony w realiach fantasy. Jego wydaniem zajęła się firma Paradox Interactive.

Fabuła
W „czwórce” Triumph Studios nieco inaczej podeszło do kwestii fabularnych. Obok tradycyjnej kampanii – która rozgrywa się w znanej z serii fantastycznej krainie Evermore i traktuje o królach-czarownikach, powracających, aby rządzić śmiertelnikami jako bogowie – Age of Wonders 4 oferuje także niejako tworzenie własnych historii.


Jest to możliwe dzięki bardzo rozbudowanemu kreatorowi królestwa. Pozwala on określić m.in. klimat naszych przyszłych ziem, dostosować ich mieszkańców, jak również charakterystyczne dla nich kulturę czy cechy społeczne oraz magiczne moce. W równie złożonym kreatorze opisujemy atrybutami przywódcę, w którego chcemy się wcielić.

Powoływanie do życia własnych światów i ras jest całkowicie opcjonalne. Deweloper przygotował bowiem szereg krain i modeli postaci. Da się je wykorzystać, aby bardzo szybko rozpocząć właściwą grę. W Age of Wonders 4 została ona urozmaicona o system wydarzeń fabularnych. Nadają one zabawie niepowtarzalności, a ponadto stwarzają poczucie obcowania ze stale rozwijającą się historią. To wrażenie jest tym większe, że wyniesione do świetności, własnoręcznie stworzone ludy można wykorzystać w kolejnych rozgrywkach, np. w roli wrogów bądź sojuszników.

Mechanika
Pod względem gameplayu jako takiego „czwórka” nie różni się znacząco od poprzednich odsłon serii. Jej zasadniczym celem jest zbudowanie potężnego imperium, które przetrwa próbę czasu. Dążymy do tego poprzez eksplorację nowych terenów i ekspansję na nie, a także eksploatację znajdujących się na nich zasobów oraz eksterminację zamieszkujących je istot. Mamy więc do czynienia ze wszystkimi czterema elementami strategii typu 4X.

Szczególnie istotny jest ostatni z wymienionych aspektów, czyli eksterminacja. W walkach mierzymy się zarówno z dzikimi bestiami, jak i wojskami innych frakcji. Bitwy odbywają się w turach, a odniesienie w nich zwycięstwa wymaga taktycznego planowania, wykorzystywania ukształtowania terenu oraz używania specjalnych umiejętności naszych jednostek. Co istotne, formacje możemy ulepszać – permanentnie lub na określony czas – wykorzystując wiedzę zawartą w trudnych do zdobycia księgach magii. Ponadto na skuteczność bojową wojsk wpływa m.in. system morale, dzięki czemu żadne starcie nie jest takie samo.

Warto dodać, że gracz ma bezpośredni wpływ na to, na jakich arenach przyjdzie mu się mierzyć z wrogami. Od jego decyzji zależy bowiem tak geograficzna, jak i polityczna struktura królestwa. Początkowo neutralne miasta mogą zostać do niego włączone, niegdyś żyzne ziemie wyjałowieć i opustoszeć, a rzucone wcześniej zaklęcie sprawi, że zmieni się klimat, w efekcie czego ziemię pokryje gruba warstwa śniegu.







 

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum
endercraft ha piecfrakcji maho shinigami