Autor Wątek: Tomb Raider IV-VI  (Przeczytany 1672 razy)

Tomb Raider IV-VI
« dnia: Luty 14, 2025, 20:56:31 »

Articz

  • Administrator
  • Zaawansowany użytkownik
  • *****
  • Wiadomości: 407
    • Zobacz profil


Fabuła
W grach tworzących pakiet Tomb Raider IV-VI Remastered wcielamy się w nieustraszoną archeolog – Larę Croft. W Tomb Raider: The Last Revelation protagonistka trafia do Egiptu, gdzie przypadkowo doprowadza do przebudzenia antycznego bóstwa – Seta. Jako że w ten sposób sprowadza na świat widmo zagłady, jej nadrzędnym celem staje się odnalezienie zbroi Horusa, czyli artefaktu potrafiącego powstrzymać starożytnego boga.

W Tomb Raider: Chronicles bierzemy udział w wydarzeniach z przeszłości Lary Croft. Bohaterka nie powróciła z Egiptu i została uznana za zmarłą, ale wciąż żyje w pamięci swoich przyjaciół, którzy spotykają się w jej rodzinnej rezydencji, by powspominać jej przygody związane z poszukiwaniem Kamienia Filozoficznego oraz Włóczni Przeznaczenia.

W Tomb Raider: The Angel of Darkness główna bohaterka powraca, choć nie w glorii i w chwale. Oskarżona o morderstwo swojego mentora z przeszłości – Wernera von Croya, staje się zbiegiem, a chcąc oczyścić swoje imię, wplątuje się w intrygę związaną z alchemią i starożytnymi artefaktami.

Gameplay
U podstaw rozgrywki w kompilacji Tomb Raider IV-VI Remastered leży schemat wypracowany na potrzeby wcześniejszych części serii. W trakcie zabawy akcję oglądamy więc z perspektywy trzeciej osoby (TPP) i w skórze Lary Croft przemierzamy różnorodne lokacje – od Egiptu, przez Rzym, po Paryż.

Eksplorując je, stawiamy czoła wyzwaniom platformowym, rozwiązujemy różnorodne zagadki logiczne i środowiskowe, a także eliminujemy przeciwników przy pomocy rozbudowanego arsenału, obejmującego pistolety, rewolwer, uzi czy choćby strzelbę. Na naszej drodze ponownie stają zarówno wrogo nastawieni ludzie oraz dzikie zwierzęta, jak i fantastyczne istoty rodem z mitów oraz legend.

Każda z gier tworzących opisywany zestaw wprowadza określone nowości związane z mechaniką. W Tomb Raider: The Last Revelation poziomy stały się większe i nieliniowe, a Lara nauczyła się wspinać po słupach czy kołysać na linach, w Tomb Raider: Chronicles protagonistka potrafi chodzić po tych ostatnich, a w Tomb Raider: The Angel of Darkness panna archeolog prowadzi rozmowy z postaciami i rozwija swoje umiejętności w miarę postępów, w dodatku jej asortyment ruchów został znacząco rozbudowany. Ponadto trzecia z wymienionych gier pozwala nam przejąć kontrolę nad jeszcze jedną postacią – Kurtisem.

Zmiany w remasterach
Przygotowując pakiet Tomb Raider IV-VI Remastered, firmy Aspyr i Crystal Dynamics podążyły ścieżką wytyczoną przez poprzednią kompilację. Autorzy pochylili się przede wszystkim nad oprawą graficzną, podmieniając tekstury i gruntownie odświeżając modele postaci, a także podbijając rozdzielczość. Podobnie jak poprzednio, nic nie stoi na przeszkodzie, by w dowolnym momencie przełączyć się na oryginalne wizualia. Poza tym przygotowano dodatkowy, nieco bardziej współczesny schemat sterowania.















 

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum
zadania-domowe turetia ha watahapolnocnejciszy piecfrakcji