Strona główna
Pomoc
Szukaj
Zaloguj się
Rejestracja
Witamy,
Gość
.
Zaloguj się
lub
zarejestruj
.
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
Forum SMF zostało uruchomione!
Gry PC
»
Gry Komputerowe PC XP
»
Pixel Shader 2.0
»
Battlefield 1942
« poprzedni
następny »
Drukuj
Strony: [
1
]
Autor
Wątek: Battlefield 1942 (Przeczytany 1335 razy)
Battlefield 1942
«
dnia:
Kwiecień 20, 2020, 00:55:26 »
Articz
Administrator
Zaawansowany użytkownik
Wiadomości: 376
Battlefield 1942 to koncentrująca się na zmaganiach wieloosobowych strzelanina FPS, osadzona w realiach II wojny światowej. Produkcja ukazała się na komputerach PC za sprawą firmy Electronic Arts, a za jej stworzenie odpowiedzialne jest szwedzkie studio Digital Illusions, znane wcześniej głównie z gier wyścigowych Motorhead, Rallisport Challenge oraz serii Swedish Touring Car Championship
Mechanika
Ze względu na specyfikę rozgrywki, Battlefield 1942 nie ma klasycznej warstwy fabularnej, a podczas zabawy gracze walczą po stronie jednego z pięciu państw biorących udział w II wojnie światowej, tzn. Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, ZSRR, Niemiec oraz Japonii. Dodatkowo żołnierze każdego z krajów podzieleni zostali na pięć różnych klas o odmiennej specyfice. I tak np. zwiadowca specjalizuje się w walce na dystans, szturmowiec sprawdza się najlepiej podczas frontalnych ataków na przeciwnika, żołnierz wyposażony w broń przeciwpancerną niszczy pojazdy wroga, inżynier może podkładać miny i ładunki wybuchowe oraz naprawiać urządzenia mechaniczne i broń stacjonarną, natomiast sanitariusz potrafi leczyć siebie oraz swych sprzymierzeńców.
Gracze podzieleni są na dwie drużyny: aliantów oraz wojska Osi, a celem każdego starcia jest zredukowanie punktów drużyny przeciwnej do zera. Osiągnąć możemy to na kilka sposobów, np. poprzez przejmowanie i utrzymywanie punktów kontrolnych (służących także jako miejsce respawnu graczy oraz sprzętu), lub dzięki zabijaniu żołnierzy przeciwnika. Rozgrywka kładzie spory nacisk na współpracę między graczami – do osiągnięcia sukcesu wymagana jest ścisła koopeacja wszystkich klas. Rywalizacja toczy się na 16 mapach o wielkości do 4 km kwadratowych, odwzorowujących rzeczywiste pola bitew z okresu II wojny światowej i osadzonych w czterech różnych teatrach działań, tzn. na froncie zachodnim (plaża Omaha, Normandia, Ardeny i operacja Market Garden), froncie wschodnim (Charków, Stalingrad, Kursk oraz Berlin), w Afryce Północnej (Gazala, Tobruk, El Alamein i operacja Battleaxe) oraz na Pacyfiku (Guadalcanal, Iwo Jima, Midway oraz Wake).
Cechą charakterystyczną Battlefield 1942 jest wysoka interaktywność świata gry. Podczas zabawy możemy podnieść dowolną broń pozostawioną przez przeciwnika, chronić się w budynkach oraz skorzystać z 35 różnych pojazdów, takich jak transportery, czołgi, bombowce, myśliwce, lotniskowce, okręty podwodne, pancerniki czy niszczyciele. Możliwy jest także desant z samolotu przy użyciu spadochronu.
Tryby gry
Battlefield 1942 koncentruje się przede wszystkim na rozgrywce wieloosobowej, a w każdej z potyczek udział wziąć może jednocześnie nawet do 64 graczy. Rywalizacja odbywa się w jednym z kilku trybów, takich jak conquest, capture the flag, team deathmatch oraz co-operation. W grze przewidziano także opcję dla jednego gracza, w którym rolę naszych sojuszników przejmują żołnierze kierowani przez komputerową SI. Kampania podzielona jest na cztery rozdziały po cztery mapy, a w każdej misji gracze muszą wykonać 12 zróżnicowanych zadań.
Kwestie techniczne
Opisywana produkcja stworzona została za pomocą silnika graficznego Refractor Engine, opracowanego przez szwedzkie studio Refraction Games. Został on pierwotnie wykorzystany w pierwszowojennej strzelaninie Codename Eagle, a następnie zakupiony przez studio Digital Illusions na potrzeby Battlefielda 1942. Dzięki możliwościom silnika, gra mogła pochwalić się imponującą oprawą graficzną, jednak do płynnej rozgrywki na najwyższych ustawieniach wymagała stosunkowo mocnej (w chwili wydania tytułu) konfiguracji sprzętowej.
Zapisane
Drukuj
Strony: [
1
]
« poprzedni
następny »
Gry PC
»
Gry Komputerowe PC XP
»
Pixel Shader 2.0
»
Battlefield 1942
Polityka cookies
Darmowe Fora
|
Darmowe Forum
maho
turetia
endercraft
piecfrakcji
ha