Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 ... 10
1
Pixel Shader 2.0 / Boiling Point: Road to Hell
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Marzec 23, 2025, 13:30:17 »


Boiling Point: Road to Hell to trójwymiarowa gra akcji/FPP stworzona przez ukraiński zespół Deep Shadows, twórców silnika graficznego Vital Engine. Poprzednio został on wykorzystany w grze Codename: Outbreak, tu zaś mamy do czynienia z jego drugą, udoskonaloną wersją (wsparcie dla kart GeForce 3 i 4 oraz pakietu DirectX 9). Gracz staje się byłym żołnierzem Legii Cudzoziemskiej - Saulem Myersem. Wyrusza on na poszukiwania zaginionej w tajemniczych okolicznościach córki, Lisy. Fabuła zaprowadzi nas do malowniczej południowo amerykańskiej dżungli, na teren fikcyjnego kraju Realia. Przybywamy do miejsca gdzie rządzi przemoc oraz kartele narkotykowe i nikt nie liczy się z ludzkim życiem. Prosta z początku akcja gry, z każdym kolejnym etapem zaczyna się komplikować, zahaczając wręcz o elementy mistyczne.

Oprócz zwykłej strzelanki FPS znajdziemy tu wiele elementów zaczerpniętych z RPG, w tym stopniowy wzrost doświadczenia głównego bohatera oraz rozwój dwudziestu specyficznych zdolności, typu umiejętność samodzielnego ulepszania czy naprawiania broni. W grze występuje sześć różnych ugrupowań (rząd, ludność cywilna, kartele narkotykowe, Indianie, bandyci i CIA) nastawionych do siebie antagonistycznie. W naszej misji odnalezienia córki będziemy musimy dokonywać dramatycznych wyborów, np. pomagając jednej stronie narazimy się na pogorszenie stosunków z innymi.

W świecie Boiling Point: Road to Hell za wszystko musimy płacić, jak w prawdziwym życiu. Trzeba być więc finansowo przygotowanym na zakup broni, amunicji i innego wypożyczenia. W grze zetkniemy się z bogatym arsenałem broni, począwszy od zwykłych pistoletów a na wyrzutniach rakietowych kończąc, oraz z kilkunastoma pojazdami, w tym autobusem, samochodami typu pick-up, czołgiem Abrams, Hammerem i czterema typami śmigłowców: Mi-8, Bell–AH 1S, Bell CH 412 oraz Bell CH 47. Do wykonania czeka ponad 25 misji rozgrywających się na jednej dużej mapie o rozmiarach 25km x 25km (twórcy zrezygnowali ze sztucznego podziału na mniejsze lokacje). Boiling Point: Road to Hell pozwala na rozgrywkę wieloosobową w kilku trybach, m.in.: Cooperative, Capture the Flag oraz Deathmatch.






2
Pixel Shader 5.0 / Tyrant's Realm
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Marzec 22, 2025, 21:05:17 »



Gra akcji TPP z elementami roguelike i systemem walki wzorowanym m.in. na Dark Souls (choć nie jest to soulslike) w konwencji i oprawie rodem z pierwszego PlayStation. W Tyrant’s Realm przemierzamy mroczny świat fantasy i eliminujemy przeciwników rozmaitą bronią białą.

Fabuła
Tyrant’s Realm przenosi nas do mrocznego świata fantasy, chylącego się ku upadkowi pod rządami tytułowego tyrana. W trakcie rozgrywki wcielamy się w postać, której rodzina od pokoleń walczy ze złowrogim władcą. Nasza w tym głowa, by w końcu udało jej się raz na zawsze rozprawić z despotą.

Gameplay
W Tyrant’s Realm akcję oglądamy z perspektywy trzeciej osoby (TPP). Przemierzając lokacje, zajmujemy się przede wszystkim walką z przeciwnikami. Na polu walki robimy użytek z szerokiego wachlarza broni białej – od mieczy i tarcz po włócznie i topory.

Starcia wymagają od nas nie tyle zręczności, ile zmysłu taktycznego i spostrzegawczości. Klucz do sukcesu stanowi tu bowiem zarówno sprawne atakowanie oraz wykonywanie szybkich uników, jak i uważna obserwacja ruchów adwersarzy w poszukiwaniu ich słabych punktów czy luk w obronie. Na naszej drodze stają przy tym szeregowi nieprzyjaciele oraz znacznie silniejsi od nich bossowie.



3
Pixel Shader 5.0 / Foundation
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Marzec 19, 2025, 13:10:52 »


Foundation to pierwsza gra założonego w 2016 roku kanadyjskiego studia Polymorph Games. Firma powstała z inicjatywy Philippe’a Diona i Leo Carnaut-Delorda – deweloperów, którzy byli jednymi z głównych twórców platformówki Chariot z 2014 roku.


Gameplay
Opisywana produkcja jest city builderem osadzonym w średniowieczu. Tytuł łączy w sobie elementy znane z różnych produkcji, w tym Anno, SimCity i Crusader Kings II. Rozgrywka opiera się na kilku filarach. Najważniejszym z nich są zasoby wpływające na rozwój naszego miasta. Np. budowanie go w okolicy lasu sprawia, że mamy pod dostatkiem drewna, co znacznie ułatwia stawianie budowli z tego materiału czy zakładanie gospodarstw rolnych. Osada taka może jednak cierpieć na brak bardziej wytrzymałego materiału, np. kamienia.

Wzorem serii Anno Foundation umożliwia tworzenie skomplikowanych łańcuchów produkcyjnych, napędzających rozwój miasta. Na początku zabawy dysponujemy garstką osadników pozwalających położyć podwaliny pod przyszłe miasto. Wraz z rozwojem rolnictwa i przemysłu przyciągamy do siebie kolejnych mieszkańców, którym musimy zapewnić schronienie, pożywienie oraz pracę. Oczywiście zawsze należy pamiętać o zasobach i pieniądzach, które są niezbędne do wdrażania kolejnych zmian. Ostatecznym celem jest przekształcenie kilkunastoosobowej osady w potężną, dobrze prosperującą i chronioną średniowieczną metropolię z potężnym zamkiem, kościołem, rezydencjami, polami uprawnymi, młynami itd.

Foundation oferuje pełne wsparcie dla modyfikacji. Dzięki udostępnionym narzędziom gracze mogą tworzyć nowe jednostki, budynki, tereny, a nawet dodatkowe misje, którymi następnie dzielą się z innymi członkami społeczności albo wykorzystują do własnych celów.





4
Pixel Shader 4.0 / Tropico 4
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Marzec 19, 2025, 13:08:49 »


W Tropico 4, podobnie jak w poprzednich odsłonach tego strategicznego cyklu, stajemy się przywódcą małego, wyspiarskiego państwa i staramy się nad nim zapanować podejmując właściwe decyzje pod kątem strategicznym i ekonomicznym. Za stworzenie tej odsłony zabrało się studio Haemimont Games, odpowiedzialne także za trzecią część cyklu.

W sumie do przejścia czeka dwadzieścia misji na dziesięciu nowych mapach składających się na wielogodzinną kampanię. Jako przywódca musimy zadbać o dobre nastroje mieszkańców naszego kraju oraz zagwarantować jego mocną pozycję na arenie międzynarodowej. Czynimy to głownie przez rozbudowę i wznoszenie coraz to nowych budynków, służących zarówno zapewnieniu rozrywki poddanym (np. centra handlowe i parki wodne) jak też pobudzeniu gospodarki i ekonomii (giełda papierów wartościowych).

Nasza dyktatura nie jest wolna od protestów przeciwników politycznych – głównym zadaniem staje się więc utrzymanie dobrych stosunków z większością partii działających na wyspie, korzystając z łapówek, zastraszeń czy, w razie potrzeby, publicznych egzekucji. W temperowaniu nastrojów wykorzystujemy także wojsko, które pod dowództwem lojalnych generałów likwiduje protesty i antyrządowe demonstracje. Nadrzędnym celem staje się jednak utrzymanie dodatniego bilansu budżetu – w tym celu stawiamy nowe ośrodki przemysłowe i, korzystając z unikalnych surowców naturalnych, tworzymy charakterystyczne dla naszej wyspy produkty. W razie zagrożenia przegraną w wyborach dostajemy również dostęp do szeregu dekretów i ustaw, które błyskawicznie wpływają na zadowolenie mieszkańców.

Chcąc odnotować wzrost ekonomiczny i powiększenie wskaźników produkcji możemy skorzystać z systemu wymiany, pozwalającego na import i eksport dóbr między państwami. Współpraca z sąsiadami jest wymagana do osiągnięcia celu, jakim jest nienaganna sytuacja gospodarcza naszego państwa.

Poza standardowymi problemami, z jakimi musi zmierzyć się dyktator, przytrafić się może jedna z kilku interaktywnych katastrof, której skutki są prawdziwie destrukcyjne. Wybuchy wulkanów, tornada, susze – tym razem musimy sobie radzić również z takimi żywiołami. W krytycznych momentach warto skorzystać z krajowego programu przedstawiającego żądania i sugestie opozycji, a także pomagającego reagować na bieżące wydarzenia i klęski żywiołowe. W razie potrzeby skutki naturalnych katastrof mogą zostać zminimalizowane dzięki pomocy Czerwonego Krzyża.

Oprawa wizualna sprawia bardzo dobre wrażenie, jest niezwykle kolorowa, a otoczenie zostało dopracowane w najdrobniejszych szczegółach. W czasie rozgrywki można robić zdjęcia najładniejszym krajobrazom, a następnie przesłać je na swoje konto Facebooka lub Twittera.





5
Gry na Playstation 2 / Tony Hawk's Underground
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Marzec 10, 2025, 16:12:35 »


Underground jest przełomowy głównie pod jednym względem dla całej serii; tym razem nie będziecie wcielać się w jedną z gwiazd jazdy na desce, ale to kariera stanie przed Wami otworem i to Wy będziecie musieli zapracować na swoja sławę.

Zaczynamy jako przeciętny skejcik dający nieśmiało próbki swych umiejętności, by z czasem zyskiwać w okolicy coraz większy szacunek, zacząć brać udział w coraz bardziej prestiżowych turniejach, zdobywać sponsorów itp. Watek kariery jest bardzo rozbudowany i nadaje nowego smaku świetnej, ale nieco już skostniałej przecież serii gier spod szyldu Tony Hawk. Po raz pierwszy będziesz mógł zejść z deski i poruszać się pieszo (a nawet samochodem!), zwiedzając 9 potężnie rozbudowanych poziomów. Sam będziesz tworzył nowe triki i je nazywał. Jeśli natomiast uważasz się za niespełnionego architekta, z pomocą przyjdzie dający szerokie możliwości edytor skate-parków. Zabawa jest długa i wciągająca. Bez wątpienia to część serii, która zapewnia Graczowi największą swobodę. Grafika prezentuje bardo wysoki poziom i jest to najładniejsza dotychczas gra z serii. Ścieżka dźwiękowa to jak zwykle dobry miks punk-rocka i hiphopu – oczywiście Wasze uszy będą pieścić dźwięki znanych wykonawców tych gatunków muzycznych, ale to już tradycja w przypadku Tony Hawk Pro Skater.




6
Gry na Playstation 3 / NHL 2K10
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Marzec 10, 2025, 16:09:23 »


Kolejna część cyklu pozwalającego wziąć udział w rozgrywkach National Hockey League. Dzięki wykorzystaniu oficjalnej licencji gra może się pochwalić obecnością wszystkich rzeczywistych drużyn i zawodników znanych miłośnikom tego sportu.

NHL 2K10 to kontynuacja konsolowej serii gier sportowych, wydawanej przez 2K Sports. Podobnie jak poprzednie części, także i ta staje w szranki z konkurencyjną hokejową produkcją od Electronic Arts, a dokładnie NHL 10. Za przygotowanie gry odpowiedzialne jest studio Visual Concepts, któremu w procesie developingu pomagał Alex „Ovi” Ovechkin. Hokeista ten brał między innymi udział w sesjach motion capture, dzięki którym twórcy mogli przenieść jego charakterystyczne zagrania do gry.




7
Gry na Playstation 2 / Virtua Fighter 4 Evolution
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Marzec 06, 2025, 16:17:20 »


Virtua Fighter 4: Evolution to odświeżona wersja konsolowej bijatyki, należącej do serii, która od lat konkuruje z cyklem Tekken. Za produkcję owego tytułu odpowiedzialne jest słynne studio AM2, należące do koncernu Sega.

Główną nowinką w Evolution jest wprowadzenie dwóch kolejnych wojowników, którzy uzupełniają grono trzynastu egzotycznych bohaterów, znanych z Virtua Fighter 4. Premierowe postaci to Brad Burns, specjalizujący się w kick-boxingu oraz Goh Hinogami, mistrz judo. Z kolei pozostali herosi doczekali się drobnego liftingu, toteż większość z nich dysponuje jeszcze większą paletą ruchów, niż poprzednio. Sprawia to jednocześnie, że weterani serii ponownie muszą nauczyć się, w jaki sposób kontrolować Wolfa, Akirę, Pai, Kage'a czy Jacky'ego, by odnieść z tego jak największe korzyści.

Następną modyfikacją jest przebudowany system treningu. Tryb ten jest teraz bardziej przejrzysty i przyjazny użytkownikowi. Samouczek udziela nam licznych wskazówek, dotyczących sterowania wojownikami, dzięki czemu poznajemy zarówno podstawową mechanikę rozgrywki, jak też zyskujemy wiedzę na temat wykonywania trudnych combosów. Warto także wspomnieć, że autorzy zdecydowali się na wprowadzenie trybu Quest Mode, pozbywając się w ten sposób nudnej opcji Kumite, w której naszym zadaniem było bezmyślne eliminowanie oponentów kierowanych przez CPU. Teraz przygotowano dla nas szereg potyczek, pogrupowanych w turnieje, po wygraniu których zdobywamy przedmioty przydatne naszemu podopiecznemu, a także poprawiamy swoją pozycję w światowym rankingu. Wśród 1500 rzeczy, jakie możemy odblokować, szczególne wrażenie robią nowe, dopracowane stroje dla zawodników. Nie brakuje również różnorodnych ozdób i ekstrawaganckich fryzur, dzięki którym nadajemy postaciom unikalny wygląd.

Próbując swoich sił w takich trybach, jak Arcade czy Versus odczuwamy, że poziom trudności gry nieznacznie się podniósł. Poprawie uległa ponadto oprawa audiowizualna. Do ścieżki dźwiękowej dodano kilka nowych utworów, a grafika wzbogaciła się o dokładniejsze wygładzanie krawędzi, dzięki czemu zarówno wojownicy, jak też otaczające ich areny prezentują się lepiej, niż kiedykolwiek.


8
Gry na Playstation 3 / Dead or Alive 5 Last Round
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Marzec 06, 2025, 16:15:39 »


Dead or Alive 5 Last Round to rozszerzona i ostateczna wersja trójwymiarowej bijatyki, która została wzbogacona o zawartość dostępną wcześniej jedynie w zestawach DLC oraz w wersji gry z salonów arcade. Za stworzenie produkcji odpowiada ponownie japońskie studio Team NINJA oraz firma Tecmo Koei. Pierwotnie Dead or Alive 5 ukazało się w 2012 roku na konsolach Xbox 360 i PlayStation 3. W rok później tytuł został wydany na PS Vicie oraz otrzymał update pod postacią wersji Ultimate. Edycja Last Round jest debiutem serii na PC, PlayStation 4 oraz Xboksie One. Twórcy zadbali o to, by podrasować oprawę oraz efekty graficzne, przystosowując silnik tytułu do współpracy z rozdzielczością 1080p. Warto zaznaczyć, że Last Round na Xboksie 360 i PlayStation 3 nie posiada takich ulepszeń.

Tradycyjnie dla serii system walki jest niezwykle dynamicznym i kompleksowym połączeniem agresywnego przypierania wroga do ściany oraz przechwytywania ciosów skierowanych na poszczególne partie ciała: górne, dolne oraz pośrednie. Dead or Alive 5 Last Round cechuje się niesamowitą dynamiką pojedynków i fantastyczną oprawą graficzną. Zgodnie z duchem poprzedników, nie zabrakło wielopiętrowych aren, umożliwiających ataki zrzucające wroga głęboko w przepaść czy po schodach. Gra oferuje wielopoziomowe areny rozsiane po całym świecie pełne obiektów ulegających zniszczeniu w czasie walk.

Autorzy przygotowali kilkanaście rodzajów rozgrywki, nie zapominając równocześnie o rozbudowanej opcji pojedynków sieciowych, będących fundamentem każdej dobrej konsolowej bijatyki. Gracze skorzystają także z nowych trybów, które pojawiły się w wersji Ultimate, takich jak tutorial czy Combo Challenge. Jedną z cech charakterystycznych DOA 5 jest to, że każda z postaci posiada dziesiątki akcesoriów oraz strojów do odblokowania (w sumie jest ich ponad 300), które co prawda nie wpływają na zabawę, jak np. w Tekkenie, ale pozwalają zindywidualizować ulubionego bohatera lub bohaterkę. Jeżeli mowa już o wojownikach, Last Round oferuje ich największy wachlarz w historii serii. Zagramy więc jako: Hayabusa, Hayate, Kasumi, Ayane, Rig, Momiji, Leon, Kokoro, Tina, Lisa, Brad Wong, Jann Lee, Hitomi, Leifang, Christie, Eliot, Leon, Gen Fu, Bayman, Bass, Zack, Helena, Marie Rose, Phase 4, Nyotengu, Akira, Pai, Jacky oraz Sarah Bryant



9
Pixel Shader 5.0 / Metro 2033
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Luty 26, 2025, 20:38:04 »


Metro 2033 Redux to odświeżone wydanie Metro 2033, pierwszej odsłony serii Metro i egranizacji książki Dmitrija Głuchowskiego o tym samym tytule. Oryginał był debiutanckim tytułem ukraińskiego studia 4A Games, a nowa wersja powstała z myślą o konsolach ósmej generacji. Produkcja oferuje zarówno podstawową kampanię fabularną, jak i wszystkie dodatki DLC.

Fabuła
Akcja serii Metro rozgrywa się w świecie po katastrofie nuklearnej, która zmiotła ludzkość z powierzchni Ziemi. Ocaleli tylko Ci, którzy zdążyli się skryć w podziemnych schronach, a także w tunelach moskiewskiego metra. Głównym bohaterem cyklu jest młody Artem, żyjący w jednej z niewielkich osad. Choć mieszkańcom nie brakuje wody i żywności, muszą mierzyć się z atakami zmutowanych potworów. W ostatnim czasie ataki tych bestii przybrały na sile, znacznie przetrzebiając szeregi obrońców. Gdy przyjaciel ojca Artema nie wraca z kolejnej wyprawy, młodzieniec wyrusza ostrzec innych mieszkańców metra oraz znaleźć sposób na ocalenie swojego domu.

Mechanika
Podobnie jak oryginał, Metro 2033 Redux to pierwszoosobowa gra akcji, w której strzelanie przeplata się ze skradaniem. Przez większość czasu przemierzamy korytarze moskiewskiego metra, z rzadka przerywane przez nieco bardziej otwarte lokacje. Zabawa zwykle sprowadza się do rozprawiania się z wrogami, czy to ludźmi, czy też zmutowanymi bestiami. Jednakże całość została okraszona elementami survival horroru: poziomy często budują nastrój grozy, a zasoby i amunicja trafiają się nader rzadko. Artem nie jest też nieśmiertelny i szarża na grupy uzbrojonych niegodziwców lub potężniejsze bestie najpewniej zakończy się jego śmiercią. Na szczęście gra często pozwala na przekradanie się za plecami wrogów oraz ciche eliminowanie ludzkich przeciwników. W efekcie niektóre poziomy można przejść na kilka różnych sposobów.

W porównaniu z oryginalnym wydaniem, twórcy znacząco zmodyfikowali produkcję. Tytuł całkowicie przebudowano na silniku Metro: Last Light z 2013 roku. Wiele poziomów zostało połączonych lub powiększonych, co zaowocowało nieco bardziej otwartymi lokacjami. Autorzy poprawili też system strzelania oraz dodali lub usunęli pewne elementy, by lepiej zbalansować rozgrywkę.

Tryby gry
Podobnie jak oryginał,. Metro 2033 Redux oferuje wyłącznie kampanię dla jednego gracza. Jedynym urozmaiceniem w stosunku do pierwowzoru są dodatkowe poziomy trudności, nieco zmieniające charakter rozgrywki: Spartanin oraz Przetrwanie. Różnice między nimi sprowadzają się do dostępności zasobów (amunicji, apteczek itp.) oraz lepszej sztucznej inteligencji wrogów. Spartanin zbliża rozgrywkę do tej z Metro: Last Light, mocniej stawiając na akcję niż na skradanie. Natomiast Przetrwanie kładzie większy nacisk na survival horroru, niczym w oryginalnej produkcji.





10
Pixel Shader 5.0 / Duke Nukem 3D: 20th Anniversary World Tour
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Luty 15, 2025, 05:33:20 »


Duke Nukem 3D: 20th Anniversary World Tour to odświeżona wersja słynnej strzelanki Duke Nukem 3D z 1996 roku. Za jej produkcję odpowiadają ekipy Nerve Software i Gearbox Software. Pierwsza z wymienionych pomagała m.in. przy Call of Duty: Black Ops III, zaś druga stworzyła serię Borderlands. Warto wspomnieć, że w pracach wzięły udział również osoby odpowiedzialne za oryginał.

Fabuła
Akcja gry ma miejsce w XXI wieku na terenie Los Angeles. Podczas zabawy wcielamy się w tytułowego Duke’a, czyli twardziela nad twardzielami, który musi stawić czoła najeźdźcom z kosmosu. W porównaniu z pierwowzorem z lat 90-tych XX wieku Duke Nukem 3D: 20th Anniversary World Tour na {PLAT} zawiera nowy, piąty rozdział, przygotowany przez Allena Bluma III i Richarda „Levelorda” Gray’a, czyli autorów Duke Nukem 3D. Oferuje on dostęp do ośmiu dodatkowych poziomów, rozgrywanych m.in. w Londynie, Amsterdamie czy też Paryżu.

Mechanika
Duke Nukem 3D: 20th Anniversary World Tour pod względem rozgrywki nie różni się niczym od oryginału sprzed lat. Jest to więc klasyczny, zręcznościowy FPS, w którym przemierzamy kolejne lokacje i zabijamy wszystko, co się rusza i nie wygląda na człowieka. Deweloperzy oddali do dyspozycji graczy duży arsenał wymyślnych broni, wśród których znajduje się np. strzelba, laser oraz wyrzutnia rakiet. Podczas zabawy korzystamy także z rozmaitych gadżetów, w tym noktowizora oraz plecaka odrzutowego; w nowej wersji pojawiło się narzędzie mordu zwane Kremator oraz nieznani wcześniej przeciwnicy – Firefly. Rozgrywka uzupełniana jest przez niewybredny humor, ociekające testosteronem żarciki Duke’a oraz okazjonalne elementy erotyczne.




Strony: [1] 2 3 ... 10
Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum
watahapolnocnejciszy piecfrakcji watahashiraberu shinigami turetia