« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Luty 15, 2025, 05:30:27 »
Hero of the Kingdom to casualowa gra przygodowa z elementami RPG, przygotowana przez niezależne słowackie studio Lonely Troops.
Wcielamy się w postać młodego mężczyzny, wiodącego wraz ze swym ojcem spokojne życie na farmie. Pewnego słonecznego dnia wszystko jednak kompletnie się zmienia. Oto bowiem bandyci napadają naszą posiadłość, obracając ją w proch, a ojciec głównego bohatera znika w tajemniczych okolicznościach. Wkrótce ciemność spowija całą krainę zmuszając protagonistę do niebezpiecznej podróży do wcześniej nieznanych miejsc i zakamarków królestwa.
Rozgrywka w Hero of the Kingdom polega na przemieszczaniu się pomiędzy dostępnymi na mapie lokacjami i wykonywaniu szeregu różnorodnych misji, zlecanych nam przez napotkane postaci niezależne. Zakres stawianych przed nami zadań jest dość zróżnicowany. Od najprostszych, polegających np. na zebraniu określonej ilości zasobów (drewna, kwiatów, ziół itp.) – do bardziej skomplikowanych, gdzie będziemy musieli uprzednio skompletować odpowiedni sprzęt i narzędzia lub zatrudnić odpowiednich specjalistów. Często otrzymamy zadanie odnalezienia ukrytej w danej lokacji postaci lub magicznego przedmiotu. W nagrodę za wykonanie zadania otrzymujemy dostęp do nieodkrytych fragmentów mapy, bądź nowych przedmiotów, koniecznych do wykonania kolejnych misji.
Niektóre z zadań wymagają od nas posiadania odpowiedniej ilości energii lub jedzenia. Tą pierwszą możemy regenerować, odpoczywając w przydrożnych obozach lub karczmach. Jedzenie zaś możemy kupić w sklepach, bądź zdobyć samemu dzięki nabytym podczas gry umiejętnościom polowania, łowienia ryb itp. Ponadto w każdej z lokacji możemy odnaleźć porzucone skrzynie z przedmiotami, ukryte w lasach rzadkie grzyby, wypełnione jajami ptasie gniazda oraz koczujące na brzegach rzek i jezior homary. Znajdźki te pojawiają się losowo i regenerują co jakiś czas, dając nam możliwość darmowego uzupełnienia zasobów żywności, pieniędzy lub innych przydatnych przedmiotów.
Ukazana w rzucie izometrycznym oprawa gry na pierwszy rzut oka przypomina strategie ekonomiczne w stylu The Settlers czy Age of Empires. Grafika jest ładna i szczegółowa, choć gra nie daje nam możliwości dostosowania ustawień wizualnych. Rozgrywce towarzyszy przyjemna ścieżka dźwiękowa oraz liczne odgłosy szumu wody, śpiewu ptaków itp. Autorzy zadbali też o system osiągnięć, nagradzających za postępy w grze.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Luty 15, 2025, 05:28:12 »
Soulcalibur II jest drugą odsłoną cieszącej się dużą popularnością serii zręcznościowych bijatyk, która swoimi korzeniami sięga konsoli Sega DreamCast. Gracz kieruje poczynaniami jednego z herosów rywalizujących o tytułowy artefakt.
Niektórzy zwą go „Mieczem Bohaterów”. Inni z kolei, ochrzcili ten niezwykły artefakt dający wieczną młodość jego właścicielowi, Mieczem Zbawienia”. Ostrze o potężnej mocy, lekarstwo na wszelkie choroby, obiekt pożądania największych wojowników tego świata... Musisz stanąć w szranki właśnie z nimi w jedynym w swoim rodzaju turnieju, by mieć szanse położyć dłoń właśnie na Nim. Czy jednak jesteś wystarczająco dobry, by wygrać?
Soul Calibur pierwotnie wydany na Sege DreamCast przez wielu został okrzyknięty najlepszą bijatyką wszech czasów. Soul Calibur 2 nie zawiedzie Was, rozwijając to, co było najlepsze w poprzedniku i dodając nowe aspekty jeszcze bardziej ulepszając całość. Soul Calibur 2 to gra, która trudno jest się znudzić. Efekt ten osiągnięto stosując jeden z najlepszych systemów walki opracowanych w historii tego gatunku. Jest on niezwykle intuicyjny, ale i rozbudowany; zapewnia doskonały kontakt z gra osobom, które stawiają w Soul Calibur 2 pierwsze kroki, oferując jednocześnie długi i bardzo wciągający proces nauki walki dana postacią. A nauka ta, to jeden z najbardziej pasjonujących elementów tego tytułu. Ogromna ilość ciosów, kombinacji i uników sprawia, ze smaczki wynikające z ich korzystania w odpowiednich momentach i sytuacjach w walce odkrywamy dopiero z upływem czasu. A każda z postaci to inna taktyka walki. Osoby preferujące ofensywny, czy tez defensywny styl walki, znajda tu wojowników odpowiadających osobistym preferencjom. Dodajcie do tego wspaniałą oprawę audio-wizualna, niesamowita widowiskowość walk, a zdacie sobie sprawę, że macie do czynienia z mistrzem gatunku.
7 wspanialych trybów gry, w tym Arcade, Time Attack, Survival Mode, VS. Mode, Team Battle oraz rozbudowany do granic możliwości, przygodowy Weapon Master Zbierz ok. 200 broni i przedmiotów, oraz odkryj cala masę bonusów w trybie Weapon Master. Nowe postacie (w tym Necrid, zaprojektowany przez Todda McFarlane’a – twórcę postaci Spider-Mana) zmierza się ze znanymi z poprzedniej części w próbie sil i zabójczych broni. Zagraj jako Heihachi – bohater serii Tekken, ekskluzywnie w wersji na konsole PlayStation 2 Do odblokowania olbrzymia ilość dodatków – nowych postaci, aren, broni, trybów gry, galerii i innych
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Luty 14, 2025, 20:58:55 »
Mortyr: Operacja „Sztorm” jest osadzoną w realiach drugiej wojny światowej strzelaniną, której akcja ukazana jest z perspektywy pierwszej osoby. Jest to już czwarta odsłona serii określanej nieoficjalnie mianem „polskiego Wolfensteina”.
Mortyr: Operacja „Sztorm” jest osadzoną w realiach drugiej wojny światowej strzelaniną, której akcja ukazana jest z perspektywy pierwszej osoby. Jest to już czwarta odsłona serii określanej nieoficjalnie mianem „polskiego Wolfensteina” i tak samo jak poprzednia część, Mortyr III: Akcje Dywersyjne, wyprodukowana i wydana została przez City Interactive.
kcja dzieje się w roku 1942, a grający wciela się w postać tytułowego bohatera – Mortyra, który na zlecenie Brytyjskiego rządu zlikwidować ma kluczowe dla III Rzeszy osoby: Josepha Goebbelsa, Heinricha Himmlera i Hermana Goeringa.
By wykonać powierzone mu zadanie Mortyr odwiedzi takie miejsca jak niewielkie francuskie miasteczko, zamek Himmlera w Niemczech oraz kompleks tajnych podziemnych fabryk w Górach Sowich – łącznie 8 poziomów, zapewniających kilka godzin intensywnej rozgrywki. W arsenale środków znaleźć można takie bronie jak: Luger P08, Sten, MP40, Kar98, Stg44, Panzerfaust, Granat, Stielhandgranate i MG42.
Za generowanie grafiki w Operacji „Sztorm” odpowiada silnik Jupiter EX – znany z m.in. gry F.E.A.R. Precyzyjne odwzorowane fizyki świata gry powierzono z kolei uznanemu enginowi Havok.
Preferujący potyczki z żywym przeciwnikiem znajdą w grze multiplayer dla 16 graczy w takich trybach jak: DeathMatch, Team DeathMatch, Capture the Flag oraz Kontrola. Na jego potrzeby przygotowane zostały 3 specjalne mapy.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Luty 14, 2025, 20:56:31 »
Fabuła W grach tworzących pakiet Tomb Raider IV-VI Remastered wcielamy się w nieustraszoną archeolog – Larę Croft. W Tomb Raider: The Last Revelation protagonistka trafia do Egiptu, gdzie przypadkowo doprowadza do przebudzenia antycznego bóstwa – Seta. Jako że w ten sposób sprowadza na świat widmo zagłady, jej nadrzędnym celem staje się odnalezienie zbroi Horusa, czyli artefaktu potrafiącego powstrzymać starożytnego boga.
W Tomb Raider: Chronicles bierzemy udział w wydarzeniach z przeszłości Lary Croft. Bohaterka nie powróciła z Egiptu i została uznana za zmarłą, ale wciąż żyje w pamięci swoich przyjaciół, którzy spotykają się w jej rodzinnej rezydencji, by powspominać jej przygody związane z poszukiwaniem Kamienia Filozoficznego oraz Włóczni Przeznaczenia.
W Tomb Raider: The Angel of Darkness główna bohaterka powraca, choć nie w glorii i w chwale. Oskarżona o morderstwo swojego mentora z przeszłości – Wernera von Croya, staje się zbiegiem, a chcąc oczyścić swoje imię, wplątuje się w intrygę związaną z alchemią i starożytnymi artefaktami.
Gameplay U podstaw rozgrywki w kompilacji Tomb Raider IV-VI Remastered leży schemat wypracowany na potrzeby wcześniejszych części serii. W trakcie zabawy akcję oglądamy więc z perspektywy trzeciej osoby (TPP) i w skórze Lary Croft przemierzamy różnorodne lokacje – od Egiptu, przez Rzym, po Paryż.
Eksplorując je, stawiamy czoła wyzwaniom platformowym, rozwiązujemy różnorodne zagadki logiczne i środowiskowe, a także eliminujemy przeciwników przy pomocy rozbudowanego arsenału, obejmującego pistolety, rewolwer, uzi czy choćby strzelbę. Na naszej drodze ponownie stają zarówno wrogo nastawieni ludzie oraz dzikie zwierzęta, jak i fantastyczne istoty rodem z mitów oraz legend.
Każda z gier tworzących opisywany zestaw wprowadza określone nowości związane z mechaniką. W Tomb Raider: The Last Revelation poziomy stały się większe i nieliniowe, a Lara nauczyła się wspinać po słupach czy kołysać na linach, w Tomb Raider: Chronicles protagonistka potrafi chodzić po tych ostatnich, a w Tomb Raider: The Angel of Darkness panna archeolog prowadzi rozmowy z postaciami i rozwija swoje umiejętności w miarę postępów, w dodatku jej asortyment ruchów został znacząco rozbudowany. Ponadto trzecia z wymienionych gier pozwala nam przejąć kontrolę nad jeszcze jedną postacią – Kurtisem.
Zmiany w remasterach Przygotowując pakiet Tomb Raider IV-VI Remastered, firmy Aspyr i Crystal Dynamics podążyły ścieżką wytyczoną przez poprzednią kompilację. Autorzy pochylili się przede wszystkim nad oprawą graficzną, podmieniając tekstury i gruntownie odświeżając modele postaci, a także podbijając rozdzielczość. Podobnie jak poprzednio, nic nie stoi na przeszkodzie, by w dowolnym momencie przełączyć się na oryginalne wizualia. Poza tym przygotowano dodatkowy, nieco bardziej współczesny schemat sterowania.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Luty 11, 2025, 21:25:58 »
Stworzona w Polsce platformowa gra akcji, w której wcielamy się w jaskiniowca wyposażonego w plecak odrzutowy; zadaniem protagonisty jest uporanie się z kosmitą zamierzającym wywołać erupcję wulkanu, by naprawić swój uszkodzony statek.
Fabuła Gra Jet Kave Adventure zabiera nas w podróż do alternatywnej wersji epoki kamienia. Kosmita, którego statek został uszkodzony, zamierza wywołać erupcję wulkanu na pewnej malowniczej wyspie, gdyż w ten sposób będzie mógł naprawić swój okręt. Stawić mu czoła może tylko tytułowy Kave, czyli wygnany przez własnych ludzi wódz plemienia zamieszkującego ów skrawek lądu. Bohater przypadkowo wchodzi w posiadanie jetpacka; pokonując kosmitę, być może powróci do łask swego ludu.
Mechanika W grze Jet Kave Adventure akcję ukazano z boku. Przemierzając trzydzieści sześć różnorodnych etapów, skaczemy po platformach i rozwiązujemy nieskomplikowane zagadki środowiskowe (polegające głównie na przesuwaniu obiektów). Wyżej wspomniany plecak odrzutowy jest nieodzowny przede wszystkim podczas eksploracji, gdyż pozwala protagoniście dostać się do wysoko położonych miejsc, przebijać się przez ściany czy też pokonywać w powietrzu duże odległości.
Ponadto ważną rolę odgrywa tu walka z przeciwnikami. Na naszej drodze staje trzydzieści typów adwersarzy, wśród których prym wiodą potężni bossowie pokroju olbrzymiego mamuta. Starcia polegają nie tylko na okładaniu nieprzyjaciół maczugą, lecz także na umiejętnym wykorzystywaniu jetpacka; przykładowo, Kave może wzbić się w powietrze, by następnie z impetem uderzyć o ziemię, zadając obrażenia znajdującym się w pobliżu wrogom. W miarę postępów zdobywamy rozmaite ulepszenia pozwalające jaskiniowcowi stawiać czoła coraz większym wyzwaniom.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Luty 11, 2025, 21:23:41 »
Zestaw zremasterowanych wersji trzech pierwszych odsłon cyklu przygodowych gier akcji TPP pod tytułem Tomb Raider. Pakiet Tomb Raider I-III Remastered wyróżnia się za sprawą wyraźnie odświeżonej grafiki, na czele z nowymi modelami postaci i podmienionymi teksturami.
Tomb Raider I-III Remastered jest kompilacją zremasterowanych wersji trzech pierwszych części bestsellerowej serii przygodowych gier akcji pod tytułem Tomb Raider. Składanka została opracowana i wydana przez firmę Aspyr Media i zawiera gry Tomb Raider (1996), Tomb Raider II: The Dagger of Xian (1997) oraz Tomb Raider III: Adventures of Lara Croft (1998). Dopełnieniem całości są rozszerzenia The Unfinished Business, The Golden Mask oraz The Lost Artifac
Fabuła W pierwszej grze spod szyldu Tomb Raider młoda archeolog Lara Croft udaje się do Peru, by w tamtejszych górach odnaleźć artefakt o nazwie Scion. Po tym, jak ekspedycja kończy się sukcesem, protagonistka pada ofiarą zdrady i wplątuje się w intrygę znacznie większego kalibru. W ten sposób rozpoczyna się jej wielka wyprawa, która zabierze ją między innymi do Egiptu oraz Atlantydy.
W drugiej części serii panna Croft trafia do Chin, starając się odnaleźć magiczny sztylet Xian, który zgodnie ze starożytnymi podaniami zapewnia swoim posiadaczom prawdziwą potęgę. Nasza archeolog musi się spieszyć, gdyż na tropie sztyletu jest również żądny władzy włoski mafioso, który nie cofnie się przed niczym, byle tylko położyć na nim ręce.
W trzeciej odsłonie cyklu Lara podąża śladem niezwykłych artefaktów stworzonych z fragmentów meteorytu; trop prowadzi ją między innymi przez Londyn oraz Stany Zjednoczone.
Mechanika W grach tworzących pakiet Tomb Raider I-III Remastered akcję oglądamy z perspektywy trzeciej osoby (TPP). Kolejne misje prowadzą nas przez różnorodne lokacje, w których musimy stawiać czoła zręcznościowym wyzwaniom (jak przeskakiwanie nad przepaściami czy unikanie śmiercionośnych pułapek), rozwiązywać różnorodne zagadki logiczne i środowiskowe (wymagające odnajdywania określonych przedmiotów i wykorzystywania ich w konkretny sposób bądź rozglądania się za ukrytymi przejściami) oraz walczyć z napotkanymi przeciwnikami.
Na drodze Lary Croft stają zarówno wrogo nastawieni ludzie, jak i dzikie zwierzęta oraz inne, prehistoryczne lub nawet fantastyczne istoty. Panna archeolog eliminuje nieprzyjaciół, robiąc użytek z duetu pistoletów, a także z innych narzędzi mordu, jak rewolwery, uzi czy strzelba.
Kolejne odsłony cyklu rozwijają schemat wypracowany na potrzeby pierwszej części serii. W drugiej przygodzie protagonistka dysponuje szerszym wachlarzem ruchów, otrzymuje do dyspozycji flary, a także korzysta ze skutera śnieżnego i motorówki. Trzecia część serii wprowadza natomiast elementy nieliniowości, dzięki czemu możemy samodzielnie zdecydować, w jakiej kolejności odwiedzimy określone lokacje. Ponadto zabawę urozmaicają w niej sekcje skradankowe, wymagające przemykania za plecami wrogów, a na liście dostępnych pojazdów pojawiają się: kajak, terenówka oraz quad.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Luty 08, 2025, 21:22:29 »
Fabuła Podczas gry wcielamy się w Leona S. Kennedy’ego – bohatera „dwójki” i ulubieńca fanów, który daleko zaszedł od swych skromnych początków jako policjant w Raccoon City. W sześć lat po zakończeniu Resident Evil 2 bohater awansował na stanowisko agenta specjalnego rządu Stanów Zjednoczonych, a jego samodzielną misją jest odbicie Ashley Graham – córki prezydenta USA – z rąk tajemniczego kultu Los Illuminados. W swych poszukiwaniach udaje się on na tereny Hiszpanii, do pozornie cichej i niewiele znaczącej wioski na uboczu.
Po tym, jak zostaje zaatakowany przez wieśniaków, szybko okazuje się, że senna prowincja wypełniona jest po brzegi groteskowymi bestiami, a okoliczna ludność zakażona jest Las Plagas – pasożytem przejmującym całkowitą kontrolę nad systemem nerwowym ofiary. Leon nie zdaje sobie też sprawy, że jego poczynania bacznie obserwuje dwójka jego starych znajomych.
Mechanika W przeciwieństwie do poprzednich odsłon cyklu, Resident Evil 4 jest tytułem od podstaw przystosowanym do wartkiej akcji. Podstawową zmianą jest tu umieszczenie kamery za plecami bohatera (TPP), a nie pod statycznym, często izometrycznym kontem. Inspiracje gatunkowe idą jednak nieco dalej – Leon jest całkiem sprawny i nieźle radzi sobie z większymi hordami przeciwników, to kopiąc oponentów z półobrotu, to zabijając nożem, to znów z gracją unikając ataków, by ostatecznie z charakterystycznego pistoletu z celownikiem laserowym posłać im celną kulę między oczy.
Z racji tego, że przeciwnicy nie są zombie, a jedynie kierowanymi przez pasożyta ludźmi, ich taktyki także są zgoła inne – potrafią porozumiewać się między sobą i wyprowadzać bardziej skoordynowane ataki niż bezmyślna horda nieumarłych. Często ich celem jest np. odebranie Leonowi eskortowanej przez bohatera Ashley, co wprowadza do rozgrywki dodatkowy element, o którym gracz musi myśleć przy wielu potyczkach. Młoda dama przydaje się także w rozwiązywaniu klasycznych dla serii zagadek i przy otwieraniu niektórych przejść.
Kolejną nowością jest system ekwipunku. Gracz zmuszony jest do układania swego wyposażenia w specjalnej walizce w taki sposób, by oszczędzić jak najwięcej miejsca (czasem przypomina to granie w Tetrisa). Od tajemniczego handlarza możemy także kupić kolejne bronie do naszego arsenału lub wzmocnić istniejące (wszystko za odpowiednią opłatą).
Tryby gry Po pierwszym przejściu gry odblokowane zostają trzy dodatkowe tryby rozgrywki. W Separate Ways i Assignment Ada wcielamy się w pewną agentkę chińskiego pochodzenia, odpowiednio przechodząc 5 dodatkowych rozdziałów historii z jej perspektywy i szukając w starych lokacjach próbek Las Plagas. The Mercenaries to zaś minigra, w której zbieramy punkty za zabijanie przeciwników.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Luty 08, 2025, 20:57:51 »
Deus Ex: The Fall to spin-off serii Deus Ex wyprodukowany przez wewnętrzne studio firmy Square Enix. Projekt pierwotnie ukazał się w lipcu 2013 roku na urządzeniach mobilnych z systemami operacyjnymi iOS oraz Android, a w marcu roku kolejnego postanowiono przenieść go na komputery osobiste. Tytuł jest utrzymany w klimatach poprzedniej odsłony, Deux Ex: Bunt Ludzkości, i ma cechy charakterystyczne dla kilku gatunków: cRPG-a, skradanki oraz strzelaniny FPP.
Akcja przenosi gracza do 2027 roku, złotej ery nauki i technologii oraz okresu, w którym światowe konspiracje są na porządku dziennym. Korporacje rządzą światem, bowiem w ich rękach znajduje się potężna „broń” – lek potrzebny do życia ludziom z różnego rodzaju wszczepami. Głównym bohaterem opowieści jest niejaki Ben Saxon, były członek brytyjskiej jednostki antyterrorystycznej SAS (Special Air Service), który po zdradzie swoich współpracowników, Tyranów, desperacko dąży do prawdy związanej z podejrzanymi działaniami koncernów, odpowiadających za dostarczanie leków dla ludzi z biomechanicznymi ulepszeniami. Aby tego dokonać, bohater odwiedza takie miejsca, jak Moskwa czy Panama.
Mechanika rozgrywki nie odbiega w dużym stopniu od tego, do czego przyzwyczaił nas Deus Ex: Bunt Ludzkości. Wiele wykonanych przez gracza akcji ma swoje konsekwencje, a sposób przechodzenia misji zależy niejednokrotnie od nas – zadania wykonujemy zarówno po cichu, jak i przy użyciu broni palnej. Ponieważ Benowi Saxonowi wszczepy są nieobce, to również dokonujemy modyfikacji postaci, na wzór tego, co znamy z ostatniej, pełnoprawnej produkcji z tego cyberpunkowego cyklu. W grze nie mogło zabraknąć również systemu hakowania czy dialogów z NPC-ami.
Wersja pecetowa Deus Ex: The Fall została odpowiednio rozbudowana i dostosowana do możliwości komputerów. Jeśli chodzi o zmiany względem edycji mobilnych, to zlikwidowano model mikrotransakcji (pozwalający na zakup określonych przedmiotów) oraz system automatycznego namierzania przeciwników, a także zostały dodane opcje dostępne na platformie Steam (osiągnięcia, karty czy odznaki). Ponadto poprawiono niedoskonałości z pierwotnej wersji, a więc samouczek, sztuczną inteligencję oponentów, system ekonomii, model skradania czy celowanie. Poza tym sterowanie zostało zmodyfikowane i przystosowane nie tylko do klawiatury i myszki, ale także do kontrolerów.
Styl oprawy graficznej jest porównywalny do tego, co znamy z Deus Ex: Bunt Ludzkości, a co za tym idzie – przeważają dwa kolory: czarny i złoty. Z racji tego, że tytuł ukazał się najpierw na smartfonach i tabletach, to grafika jest o klasę gorsza niż w pełnoprawnej części z 2011 roku, ale, aby zmniejszyć różnice pomiędzy tymi grami, twórcy zadbali o wyższą rozdzielczość czy wygładzanie krawędzi.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Luty 08, 2025, 20:55:29 »
The Royal Marines Commando to reprezentant dość licznego grona FPS-ów rozgrywanych w realiach II wojny światowej. Twórcą i wydawcą tej gry jest warszawska firma City Interactive, która nie pierwszy raz sprawdza swoje możliwości w tym gatunku. Wśród poprzednich bardziej znanych propozycji tego dewelopera wymienić można: Code of Honor, Mortyr: Operacja Sztorm, czy Sniper: Art of Victory.
W grze wcielamy się w alianckiego żołnierza - brytyjskiego komandosa z królewskiej piechoty morskiej (czy inaczej: Royal Marines). Musimy wykonać niezwykle ważne zadanie zlecone nam przez samego Winstona Churchilla (dwukrotnego premiera Zjednoczonego Królestwa). Misja dotyczy zniszczenia dokumentacji i prototypów nowego modelu niezwykle niebezpiecznej niemieckiej łodzi podwodnej (czyli U-Boota), który oczywiście może zmienić losy wojny. Wykonanie zadania łatwe nie jest – na naszej drodze spotkać możemy wrogich żołnierzy Wehrmachtu, oficerów Gestapo oraz włoskich snajperów.
Terenem akcji są przede wszystkim europejskie kraje (Francja, Norwegia, Szkocja) oraz Libia (głównie libijska pustynia). Zwiedzimy między innymi niewielką norweską wyspę Vagsoy, na której w 1941 brytyjscy komandosi naprawdę przeprowadzali operację. Nic dziwnego – autorzy w końcu wzorowali się na wydarzeniach historycznych. W grze dostępne jest także bogate wyposażenie, czyli przede wszystkim realnie odwzorowana broń, wśród której wymienić można: pistolet maszynowy Thompson (znany także jako Tommy gun), karabin Lee-Enfield Mk. III (który możemy też przerobić na wyrzutnię granatów), MP 40 (niemiecki pistolet maszynowy), czy Luger P08 (czy raczej pistolet P08 Parabellum).
Pod względem wyglądu gra reprezentuje poziom znany z innych niedawnych produkcji tego dewelopera. Zastosowano silnik Jupiter EX, wykorzystany wcześniej chociażby w Code of Honor 2: Conspiracy Island. Oczywiście dokonano pewnych pomniejszych usprawnień dzięki czemu tytuł wygląda całkiem ciekawie i oferuje wiele nowoczesnych efektów specjalnych. Sprawia to, że możemy oglądać ładne wnętrza budynków i przyjemne widoki.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Luty 08, 2025, 20:52:44 »
SpecNaz 2 to kontynuacja wydanej w 2006 roku taktycznej gry akcji SPECNAZ: Project Wolf, autorstwa zespołu deweloperskiego firmy BYTE Software. Gracz wciela się w rolę dowódcy grupy rosyjskich komandosów i musi zapobiec wybuchowi wojny domowej.
Druga cześć niezbyt ciepło przyjętej taktycznej gry akcji przedstawiającej działania osławionej, rosyjskiej jednostki do zadań specjalnych – Specnaz. Tym razem gracz obejmuje dowodzenie nad oddziałem komandosów, któremu zostało powierzone zadanie zbadania kulisów zniszczenia amerykańskiego czołgu w Iraku przez rakietę produkcji rosyjskiej. Początkowo musimy odpowiedzieć na pytanie skąd w rękach irackich terrorystów znalazł się tajny rosyjski pocisk rakietowy przeznaczony do zwalczania celów opancerzonych, jednakże z czasem zadanie Specnazu okazuje się być o wiele bardziej poważniejsze. Ślady prowadzą bowiem do dilera broni pracującego dla jednego z gubernatorów rosyjskich, a następnie dowiadujemy się o kulisach ogromnej konspiracji w najwyższych kręgach władzy. Wielka wojna domowa wisi na włosku, a tylko dowodzony przez nas oddział Specnaz może uratować ojczyznę.
Łącznie autorzy przygotowali dla graczy trzy kampanie do przejścia, na które składa się 19 misji umiejscowionych na terenie Iraku, Syrii, Czeczenii i Syberii. Cele poszczególnych zadań są bardzo różnorodne, musimy m.in. wykonać rekonesans, obronić strategiczną pozycję, wyeliminować grupę przeciwników, zniszczyć określone obiekty czy budynki lub też przejąć tajne dokumenty. Otoczenie w jakim się poruszamy jest w pełni trójwymiarowe, doświadczamy też dynamicznych zmian warunków atmosferycznych oraz pór dnia i nocy. Twórcy nie zapomnieli również o tutorialu wprowadzającym w arkany rozgrywki oraz o trybie wieloosobowym - Death match w sieci lokalnej. Na dodatek w trybie single player możemy wybrać jeden z dwóch dostępnych typów zabawy: Geroy – działamy w pojedynkę; Tactical – dowodzimy oddziałem komandosów.
Do dyspozycji żołnierzy oddano bogaty arsenał obecnie wykorzystywanej broni ręcznej, w tym m.in.: pistolety MP-443 "Grach" i OTs-33 "Pernach", karabiny SR-2M Veresk 9x21mm, PP-19 Bizon 9x18mm Makarov, broń snajperską OSV-96 7x108mm, VSS Vintorez 9x39mm oraz granaty i wyrzutnie rakiet GP-25, RG-6 / 6G30, RPG-7. W skład wyposażenia oddziałów Specnaz wchodzą też takie gadżety jak lornetki, noktowizory lub kompasy. Na dodatek w czasie akcji można wykorzystywać różnorakie pojazdy wojskowe (m.in.: UAZ, BTR-80, T-80, M1A1 Abrams) i cywilne (tj. Skoda 1203, Toyota Land cruiser czy Volga). Niejednokrotnie spotykamy też jednostki morskie (łodzie podwodne klasy Typhoon) oraz samoloty i śmigłowce bojowe (Mi-17, Mi-24, UH-60, Black Hawk, Herkules, IL-76).