« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Październik 10, 2024, 17:42:57 »
Star Wars The Clone Wars: Republic Heroes jest multiplatformową grą akcji, która fabułą i oprawą graficzną nawiązuje do serialu animowanego osadzonego w uniwersum Gwiezdnych Wojen. Za jej stworzenie odpowiada ekipa Krome Studios mająca już na swoim koncie tytuły bazujące na filmowych hitach, w tym również na wspomnianej serii Star Wars: The Clone Wars - przeznaczony na Wii Lightsaber Duels i stworzony z myślą o DS-ie Jedi Alliance.
Akcja Republic Heroes pozwala nam wziąć udział w wydarzeniach, które stanowią fabularny pomost pomiędzy pierwszym i drugim sezonem serialu opowiadającego o wojnach klonów. Dowiemy się między innymi nieco więcej na temat tajemniczego łowcy nagród Cada Bane'a i stawimy czoła nowemu potężnemu wrogowi - należącemu do rasy Skakoan - Kul Teska.
Rozgrywka opracowana została głównie z myślą o trybie kooperacji dla dwóch graczy. Zabawa nie ogranicza się jednak jedynie do współpracy - w trakcie wykonywania kolejnych poziomów pojawiają się także różne wyzwania, w których możemy rywalizować z kolegą. Za zwycięstwa otrzymujemy pewną ilość punktów, które później przeznaczamy na ulepszenie swojej postaci oraz odblokowanie bonusów.
W trakcie gry możemy pokierować różnymi bohaterami znanymi z ekranów telewizorów i to zarówno rycerzami Jedi jak i przedstawicielami elity armii Klonów. Wśród dostępnych postaci znaleźli się m.in.: Anakin Skywalker, Obi-Wan Kenobi, Ahsoka Tano, Mace Windu, Kit Fisto oraz Komandor Cody i Kapitan Rex. Oczywiście obydwie strony charakteryzują się zupełnie innym sposobem prowadzenia walki. Wcielając się w członka oddziału Klonów musimy polegać wyłącznie na dostępnym uzbrojeniu, w tym broni ciężkiej takiej jak wyrzutnie rakiet, detonatory termiczne, a nawet jet packi. Z kolei w roli Jedi przy pomocy miecza świetlnego i Mocy musimy przedzierać się przez oddziały separatystów. Co ciekawe możemy nawet przejąć kontrolę nad wrogim droidem i wykorzystać jego specjalne właściwości do zniszczenia przeciwników lub rozwiązania pewnych zagadek.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Październik 10, 2024, 17:40:01 »
Manor Lords jest osadzoną w średniowiecznych klimatach grą strategiczną, która łączy warstwę strategiczną (budowanie wioski/miasta) z widowiskowymi taktycznymi bitwami w czasie rzeczywistym.
Gra nie została osadzona w żadnym konkretnym wieku ani miejscu, ale jest inspirowana realiami historycznymi – feudalną Europą z czasów od XI do XV wieku.
W Manor Lords akcję obserwujemy najczęściej z góry, ale gracz ma kontrolę nad kamerą – może przybliżać ją lub oddalać, by przyglądać się poszczególnym budynkom lub zerknąć na pole bitwy z nieco innej perspektywy. Istnieje też opcja przemierzania wirtualnego świata w skórze postaci w widoku TPP
Budowanie miasta Rozgrywkę można podzielić na dwie główne części – ekonomiczną oraz taktyczną. W pierwszej warstwie zajmujemy się budowaniem i rozwijaniem własnej średniowiecznej wioski, która z czasem przeradza się w miasto.
Decydujemy o tym, jakie postawimy budynki (każdy z nich ma swoje przeznaczenie), otrzymujemy też pełną swobodę w kwestii tego, gdzie będą ulokowane – w Manor Lords nie budujemy w oparciu o żadną siatkę, każda nieruchomość może być obracana i ustawiana wedle uznania. Tytuł przywiązuje wagę do realizmu, dlatego też warto brać pod uwagę rzeźbę terenu oraz kontakt z drogami. W grze można znaleźć system pór roku i zmienną pogodę. Musimy też radzić sobie z głodem, wojnami czy zarazami.
Bitwy Drugą główną częścią gry są taktyczne bitwy przypominające to, co znamy z cyklu Total War – mamy do dyspozycji szereg odmiennych jednostek, takich jak łucznicy i lekka czy ciężka piechota. Gracz ma możliwość m.in. ustawiania formacji jednostek i wydawania wojskom rozkazów w trakcie starcia.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Październik 02, 2024, 09:37:32 »
The Simpsons: Hit & Run to zwariowana zręcznościówka nawiązująca do słynnego serialu animowanego, znanego na całym świecie od kilkunastu lat. Za opracowanie gry odpowiedzialne jest studio Radical Entertainment, znane z takich tytułów jak Crash Tag Team Racing czy The Incredible Hulk: Ultimate Destruction. Gra ukazała się na wszystkie platformy szóstej generacji. Różnice pomiędzy poszczególnymi edycjami są znikome.
Stworzeniem scenariusza do Hit & Run zajęli się ludzie odpowiedzialni za wspomniany już serial telewizyjny. W Springfield, rodzinnym mieście Simpsonów, w tajemniczych okolicznościach znikają ludzie, pojawiają się niezidentyfikowane kręgi, zaś ktoś przypadkiem odkrywa zainstalowane kamery szpiegowskie. Kiedy Homer tuż obok swojego domu zauważa czarny samochód z talerzem satelitarnym na dachu, postanawia dłużej nie zwlekać i rozpoczyna własne śledztwo w tej sprawie.
Właściwa zabawa w znacznym stopniu przypomina kultową sagę Grand Theft Auto, jest jednak od niej mniej brutalna. Podstawowym atutem Hit & Run jest możliwość dowolnej eksploracji miasteczka Springfield. Sterowany aktualnie bohater może poruszać się o własnych nogach bądź też pożyczyć jeden z przejeżdżających pojazdów. Do wyboru są ciężarówki, pick-upy czy też wyjątkowo szybkie auta sportowe. W trakcie gry można również odblokowywać dodatkowe pojazdy, tak aby później dowolnie z nich korzystać.
Wątek fabularny podzielony został na kilka rozdziałów zlokalizowanych w różnych dzielnicach Springfield. Gracz ma w sumie do zaliczenia ponad 50 misji. Niemal wszystkie etapy wymagają od gracza wykorzystania wspomnianych wcześniej pojazdów. Do wyboru jest sporo znanych z serialu postaci, m.in. Homer, Marge, Apu, Bart czy Lisa. Hit & Run posiada niezbyt rozbudowany multiplayer (wyścigi) dla maksymalnie czterech graczy. Oprawa wizualna gry utrzymana została w kreskówkowym stylu.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Październik 02, 2024, 09:34:35 »
Odświeżona graficznie wersja popularnej strzelaniny z 2002 roku, wydanej w Polsce pod tytułem Serious Sam: Drugie Starcie. Głównym bohaterem jest ponownie Sam Stone, który po wybiciu wszystkich potworów w starożytnym Egipcie (w First Encounter) tym razem wyrusza zrobić to samo w Południowej Ameryce, Babilonie i Średniowiecznej Europie. Lokacje uległy zmianie, ale misją wciąż jest unicestwienie wszystkiego co się rusza.
Serious Sam HD: The Second Encounter to gra FPS sprowadzona do najbardziej podstawowych elementów gatunku. Nie ma tu co liczyć na rozbudowaną fabułę, zagadki, czy też skomplikowaną mechanikę rozgrywki. W tej produkcji liczy się tylko walka z dziesiątkami nadciągających potworów. Zabawę urozmaicają również starcia z bossami o olbrzymich rozmiarach. Gracze mogą korzystać ze wszystkich broni z pierwszej części. Dodatkowo do naszej dyspozycji oddano wiele nowych narzędzi mordu, wliczając w to miotacz ognia, karabin snajperski czy piłę łańcuchową. Ponadto w porównaniu z oryginałem twórcy wzbogacili remake o nowy tryb gry wieloosobowej pod postacią turnieju kooperacyjnego.
Największą nowością w Serious Sam HD: The Second Encounter jest odświeżona warstwa graficzna programu. Podniesiono rozdzielczość tekstur, dodano nowe efekty i poprawiono modele postaci. Wszystko to dzięki zastosowaniu silnika graficznego Serious Engine 3.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Październik 02, 2024, 09:31:35 »
Fabuła Serious Sam: The First Encounter zawiązuje się w odległej przyszłości, w której poziom zaawansowania techniki pozwolił ludziom na przeprowadzenie kilku pierwszych podróży międzygwiezdnych. Niestety podczas jednego z tych lotów ludzkość napotkała na wielkie zło, będące wcieleniem ostatniego ze starożytnych nieśmiertelnych nazywanego Tah-Um. Już od eonów podróżuje on po kosmosie i dla zabawy unicestwia całe cywilizacje.
Teraz przyszła kolej na ziemian i ich planetę. Naszej cywilizacji grozi zniszczenie, lecz okazuje się, iż ludzkość posiada tajną broń „Timelock”, pozostawioną przez wymarłą cywilizację Syriusza. Dzięki niej najlepszy żołnierz oddziałów specjalnych zostaje przeniesiony do czasów starożytnego Egiptu, gdzie może pokonać wówczas dużo mniej potężnego nieśmiertelnego. W tym miejscu kończy się opowieść, a zaczyna rola gracza, który przy użyciu wielkiego arsenału broni musi spełnić powierzone Samowi zadanie.
Zaawansowany engine graficzny. Możliwość walki z ponad pięćdziesięcioma przeciwnikami w jednej lokacji, od olbrzymich skorpionów począwszy, na strzelających rakietami biomechanoidach skończywszy. Obszar, na którym toczy się gra to ponad 1000 mil kwadratowych. Trójwymiarowy dźwięk przestrzenny. Opcje gry jedno i wieloosobowej za pośrednictwem sieci lokalnej i Internetu. Zaimplementowany edytor poziomów gry.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Październik 02, 2024, 09:27:00 »
Age of Wonders 4 jest kolejną odsłoną cyklu strategii turowych, który od 1999 roku rozwija holenderskie Triumph Studios. Podobnie jak poprzedniczki – a w odróżnieniu od futurystycznego Age of Wonders: Planetfall – tytuł ten został osadzony w realiach fantasy. Jego wydaniem zajęła się firma Paradox Interactive.
Fabuła W „czwórce” Triumph Studios nieco inaczej podeszło do kwestii fabularnych. Obok tradycyjnej kampanii – która rozgrywa się w znanej z serii fantastycznej krainie Evermore i traktuje o królach-czarownikach, powracających, aby rządzić śmiertelnikami jako bogowie – Age of Wonders 4 oferuje także niejako tworzenie własnych historii.
Jest to możliwe dzięki bardzo rozbudowanemu kreatorowi królestwa. Pozwala on określić m.in. klimat naszych przyszłych ziem, dostosować ich mieszkańców, jak również charakterystyczne dla nich kulturę czy cechy społeczne oraz magiczne moce. W równie złożonym kreatorze opisujemy atrybutami przywódcę, w którego chcemy się wcielić.
Powoływanie do życia własnych światów i ras jest całkowicie opcjonalne. Deweloper przygotował bowiem szereg krain i modeli postaci. Da się je wykorzystać, aby bardzo szybko rozpocząć właściwą grę. W Age of Wonders 4 została ona urozmaicona o system wydarzeń fabularnych. Nadają one zabawie niepowtarzalności, a ponadto stwarzają poczucie obcowania ze stale rozwijającą się historią. To wrażenie jest tym większe, że wyniesione do świetności, własnoręcznie stworzone ludy można wykorzystać w kolejnych rozgrywkach, np. w roli wrogów bądź sojuszników.
Mechanika Pod względem gameplayu jako takiego „czwórka” nie różni się znacząco od poprzednich odsłon serii. Jej zasadniczym celem jest zbudowanie potężnego imperium, które przetrwa próbę czasu. Dążymy do tego poprzez eksplorację nowych terenów i ekspansję na nie, a także eksploatację znajdujących się na nich zasobów oraz eksterminację zamieszkujących je istot. Mamy więc do czynienia ze wszystkimi czterema elementami strategii typu 4X.
Szczególnie istotny jest ostatni z wymienionych aspektów, czyli eksterminacja. W walkach mierzymy się zarówno z dzikimi bestiami, jak i wojskami innych frakcji. Bitwy odbywają się w turach, a odniesienie w nich zwycięstwa wymaga taktycznego planowania, wykorzystywania ukształtowania terenu oraz używania specjalnych umiejętności naszych jednostek. Co istotne, formacje możemy ulepszać – permanentnie lub na określony czas – wykorzystując wiedzę zawartą w trudnych do zdobycia księgach magii. Ponadto na skuteczność bojową wojsk wpływa m.in. system morale, dzięki czemu żadne starcie nie jest takie samo.
Warto dodać, że gracz ma bezpośredni wpływ na to, na jakich arenach przyjdzie mu się mierzyć z wrogami. Od jego decyzji zależy bowiem tak geograficzna, jak i polityczna struktura królestwa. Początkowo neutralne miasta mogą zostać do niego włączone, niegdyś żyzne ziemie wyjałowieć i opustoszeć, a rzucone wcześniej zaklęcie sprawi, że zmieni się klimat, w efekcie czego ziemię pokryje gruba warstwa śniegu.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Październik 02, 2024, 09:24:14 »
Fabuła Akcję gry 63 Days osadzono w 1944 roku, a dokładnie – w trakcie powstania warszawskiego. Podczas rozgrywki przejmujemy kontrolę nad grupą młodych powstańców, którzy ryzykują życiem, by spróbować wypędzić niemieckich okupantów oraz wywalczyć wolność zarówno dla swojego miasta, jak i dla całej ojczyzny.
Mechanika W 63 Days akcję oglądamy z lotu ptaka. Na przestrzeni kolejnych misji przedzieramy się przez zrujnowaną Warszawę i walczymy z niemieckimi żołnierzami, realizując różnorodne zadania. Do boju prowadzimy drużynę postaci, z których każda ma indywidualny zestaw umiejętności oraz mocnych i słabych stron.
Pomimo że nasi podkomendni potrafią walczyć, wróg ma przewagę w liczebności i uzbrojeniu, toteż rzadko możemy polegać na własnej sile ognia. Zamiast tego najczęściej kluczem do sukcesu jest skrupulatne zaplanowanie każdej akcji i działanie po cichu, w tym przemykanie za plecami adwersarzy, odwracanie ich uwagi i eliminowanie z zaskoczenia (a następnie ukrywanie ciał). Musimy przy tym umiejętnie wykorzystywać zdolności poszczególnych powstańców i koordynować ze sobą ich poczynania.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Wrzesień 29, 2024, 15:12:09 »
The Sims 3 to kolejna część bestsellerowej serii zapoczątkowanej w 2000 roku. Gra stanowi symulację ludzkiego życia, począwszy od narodzin aż po samą śmierć z zachowaniem towarzyszących temu procesowi wydarzeń (pierwszy pocałunek, małżeństwo, przejście na emeryturę etc.).
Developerzy poczynili wiele usprawnień w stosunku do tego, co zaoferowano w The Sims 2 i jego dodatkach. W „trójce” podczas tworzenia nowego bohatera gracz z puli niemalże stu różnych cech określających osobowość wybiera pięć. Decyzję tę warto przemyśleć, ponieważ wskazane elementy mają niemały wpływ na rozgrywkę, np. Sim odznaczający się mądrością zdecydowanie szybciej uczy się, w konsekwencji czego ma większe szanse na awans w pracy. Zredukowano liczbę pasków potrzeb z ośmiu do sześciu. Simowie posiadają swego rodzaju humorki - ich samopoczucie zależy od tego czy doświadczają pozytywnych czy negatywnych zdarzeń w postaci zarówno codziennych działań jak i bardzo rzadkich (np. narodziny dziecka czy śmierć osoby bliskiej).
Wraz z The Sims 3 do rozgrywki zostaje wprowadzony system marzeń, podobny do pragnień z „dwójki”. Kupując dziecku teleskop można sprawić, że zacznie ono śnić o karierze astronoma. Poznając atrakcyjną osobę Sim może postanowić, że zaprzyjaźni się z nią. Warto zaznaczyć, że za niezrealizowane postanowienia i marzenia nie ma żadnych kar – zwyczajnie zostają one zapomniane i zastąpione przez inne.
Drobne zmiany dotknęły również sfery zawodowej. Użytkownik jest w stanie w pewnym sensie kontrolować godziny pracy – zdecydować o wcześniejszym wyjściu lub zostaniu po godzinach. Może on także określić swój stosunek do przełożonego – chcąc w łatwy sposób zdobyć awans należy zwyczajnie podlizywać się mu. Z karierą bezpośrednio został związany system okazji, który można wyjaśnić poprzez następujący przykład: kiedy w restauracji, w której popsuje się zmywarka, Sim dostaje szansę wykazania się poprzez umycie sterty brudnych talerzy.
Niemniej największym novum w stosunku do wydanych wcześniej pozycji jest brak granic pomiędzy parcelami. Poszczególne lokacje nie są już wyciętymi fragmentami wirtualnego świata, lecz stanowią jedną całość. Dzięki temu Sim bez problemu może przechadzać się po ulicach miasteczka czy odwiedzać sąsiadów. Co więcej opuszczając granice własnej działki czas nie zatrzymuje się w miejscu dla pozostałych członków rodziny – wirtualny świat żyje własnym życiem, a postacie sterowane przez użytkownika są częścią większej całości. Niemniej jednak decyzje podjęte przez gracza wywierają większy lub mniejszy wpływ na losy mieszkańców okolicy.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Wrzesień 29, 2024, 15:09:35 »
Might & Magic: Heroes VII to siódma główna odsłona kultowej serii strategii turowych w realiach fantasy. Tak jak dwie poprzednie odsłony, siódemka powstała pod auspicjami firmy Ubisoft, ale zadanie wyprodukowania gry po raz kolejny powierzono nowemu deweloperowi. Tym razem padło na niemieckie studio Limbic Entertainment, czyli zespół, który wcześniej opracował dodatki do Might & Magic: Heroes VI oraz osadzone w tym samym uniwersum RPG Might & Magic X: Legacy.
Fabuła Historia opowiadana przez Might & Magic: Heroes VII rozgrywa się dziesięć lat po wydarzeniach z Heroes of Might and Magic V, a jej centralnym punktem jest wojna domowa toczona o tron Imperium. Kampania koncentruje się na młodym księciu z rodu Gryfów imieniem Ivan, który w celu zdobycia korony utworzył tzw. Radę Cieni, zrzeszającą przedstawicieli sześciu frakcji. By pomóc bohaterowi osiągnąć zwycięstwo, doradcy raczą go opowieściami o dawnych dziejach swoich ludów – przedstawionymi w formie osobnych kampanii do przejścia. Dzięki takiemu rozwiązaniu tryb fabularny ma bardzo nieliniową strukturę.
Might & Magic: Heroes VII oferuje sześć grywalnych frakcji. Znalazły się wśród nich Przystań, Akademia, Twierdza, Nekropolis, Sylvan oraz Lochy (dwie ostatnie zostały wybrane przez graczy w sieciowym głosowaniu). Podstawowe mechanizmy zabawy oparto na rozwiązaniach z poprzednich części. Gra stanowi więc mieszankę turowej strategii z elementami RPG. W czasie zabawy zwiedzamy rozległe mapy, zbieramy surowce i rozbudowujemy swoje miasta. Oprócz tego w międzyczasie rozwijamy bohaterów, rekrutujemy jednostki i toczymy boje na pełnych detali mapach bitewnych.
Autorzy wysłuchali sugestii fanów i w Might & Magic: Heroes VII przywrócili wiele rozwiązań, których brakowało w Heroes VI. Przede wszystkim zrezygnowano z uproszczonego modelu ekonomicznego, przywracając siedem odmian surowców w miejsce czterech. Każda frakcja dostała dwuwymiarowy ekran miasta z pojedynczymi animowanymi elementami (w „szóstce” to samo znalazło się dopiero po wypuszczeniu patcha 1.5). Usunięty został system transformacji podbitych zamków, więc np. zajęta Nekropolia nie przeobraża się już automatycznie we właściwy naszemu bohaterowi typ miasta. Jednostki straciły możliwość teleportowania się między lokacjami (znów konieczne jest korzystanie z karawan). Powróciło wykorzystywanie machin oblężniczych – balist, namiotów medyków i ich odpowiedników – podczas bitew. Ponadto przywrócono klasyczną księgę zaklęć i naukę czarów przez odwiedziny w miejskich Gildiach Magów.
Postanowiono natomiast zachować strefy wpływów na mapie przygody oraz rozbudowany model rozwoju herosów – w Might & Magic: Heroes VII nadal mamy wgląd we wszystkie drzewka umiejętności od samego początku zmagań i możemy planować ewolucję bohatera od początku do końca. Mapy przygody stały się bardziej otwarte, co przyczyniło się do położenia większego nacisku na aspekt eksploracyjny. W dodatku plansze zostały uatrakcyjnione dzięki większej rozmaitości form terenu oraz nowym interaktywnym elementom, dającym możliwość np. zużycia określonej ilości zasobów na wzniesienie mostu nad wąwozem. W miastach wprowadzono opcję mianowania gubernatora, wiążącą się z rozmaitymi korzyściami, oraz wykluczające się wzajemnie konstrukcje w schemacie rozbudowy. Z tą ostatnią innowacją wiąże się zwiększenie liczby jednostek z siedmiu do ośmiu na frakcję (w każdym mieście są dwa warianty istot najwyższego poziomu do wyboru). Trzeba też wspomnieć o urozmaiceniu form pól bitew oraz wprowadzeniu w starciach dużych premii za ataki z boku i od tyłu, co przełożyło się na pogłębienie warstwy taktycznej gry.
Kwestie techniczne Might & Magic: Heroes VII opracowano na silniku Unreal Engine 3. Pod względem szczegółowości grafiki produkcja nie oddaliła się zanadto od swojej poprzedniczki, ale dzięki wzbogaceniu palety efektów i urozmaiceniu map mnogością nowych obiektów, tytuł może być nieco przyjemniejszy dla oka niż Heroes VI.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Wrzesień 29, 2024, 15:06:11 »
Wszystko zaczyna się w Liberty City. Jedź gdzie chcesz i rób co chcesz. Bezwzględny świat przestępczy będzie twój, jeśli będziesz miał odwagę go podbić. Trzy legendarne miasta, trzy ekscytujące historie. Zagraj w klasyczną trylogię GTA, która zdefiniowała całą generację gier wideo. Poznaj zaktualizowane Grand Theft Auto III, Grand Theft Auto: Vice City i Grand Theft Auto: San Andreas. Gra dodała wiele ulepszeń bardzo odmiennego planu, w tym nowy system oświetlenia i zwiększoną szczegółowość, tekstury w wysokiej rozdzielczości, zwiększony zasięg rysowania, kontrolę i celowanie w stylu Grand Theft Auto V i wiele, wiele więcej. Nigdy wcześniej Twój ukochany świat nie wyglądał tak żywo i realistycznie!
Cechy gry : Klasyczna trylogia jest teraz jeszcze łatwiejsza do grania dzięki aktualizacjom rozgrywki, które obejmują: - Układ sterowania w stylu GTA V - Ulepszone strzelaniny i systemy celowania, a także ulepszone sterowanie w strzelaninach z innymi pojazdami w GTA: San Andreas - Ulepszone selektory broni i radio stacje - Zaktualizowane minimapy z ulepszoną nawigacją, umożliwiające graczom tworzenie własnych tras - Możliwość natychmiastowego wznowienia nieudanych misji - Nowe osiągnięcia dla członków Rockstar Games Social Club Do każdej z trzech gier z serii dodano różne ulepszenia wizualne, w tym: - Tekstury postaci, broni, pojazdów, dróg i wielu innych elementów otaczającego świata w wyższej rozdzielczości - Całkowicie przeprojektowany system oświetlenia ze zwiększonym kontrastem, odbiciami i więcej - Bardziej realistyczne warunki pogodowe i wodne - Bardziej realistyczne drzewa i roślinność - Zwiększony zasięg rysowania, z głębszymi i wyraźniejszymi obrazami Dodatkowe ulepszenia tylko dla platformy obejmują: - Obsługa 4K