Ostatnie wiadomości

Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 10
51
Pixel Shader 2.0 / Trackmania Sunrise
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Wrzesień 17, 2024, 16:26:14 »


Trackmania Sunrise to sequel rozbudowanej gry wyścigowej, której premiera miała miejsce w listopadzie 2003 roku. Rywalizacja na wirtualnych torach stanowi tutaj jedynie część rozgrywki. Przed wyruszeniem na trasę należy ją bowiem zaprojektować, według własnego uznania i możliwości udostępnionych przez programistów z zespołu developerskiego Nadeo. Samodzielnie wybieramy rodzaj i ukształtowanie terenu, szerokość dróg oraz przeszkody, z jakimi później zmierzymy się podczas wyścigu (to wszystko umożliwia łatwy w obsłudze edytor poziomów).

Twórcy opisywanej produkcji udostępnili graczom kilkanaście nowych samochodów, osiągających niebotyczne prędkości (do 400 km/h!), a także kilkadziesiąt nowych elementów, z jakich możemy zaprojektować kolejne trasy (różnie wyprofilowane zakręty, tunele, podjazdy, skocznie, rampy, etc.). Nie zabrakło także nowej lokacji/środowiska, na której ścigamy się z oponentami, tj. wybrzeża Pacyfiku z mnóstwem palm czy, biegnącą równolegle do trasy przejazdu, plażą.

Duże znaczenie w Trackmania Sunrise odgrywa ulepszony system zachowania pojazdu podczas dalekich skoków, których nie brakuje w wyścigach (za wykonanie rozmaitych ewolucji zyskujemy pożądane bonusy). Co więcej, w opcji single-player pojawiły się dwa unikatowe tryby rozgrywki, tj. Platform i Crazy, oferujące miłośnikom pierwszej części zupełnie nową porcję wrażeń. W programie zaimplementowano również ciekawy tryb multiplayer (maksymalnie 10 osób w sieci lokalnej lub Internecie) oraz narzędzia, pozwalające na praktycznie dowolne modyfikowanie wyglądu zewnętrznego posiadanego pojazdu.




52
Pixel Shader 4.0 / Euro Truck Simulator 2
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Wrzesień 17, 2024, 13:41:11 »


Euro Truck Simulator 2 korzysta z identycznego schematu rozgrywki co poprzednia część serii. Gracz zasiada za kierownicą ciężarówki, a jego zadaniem jest dostarczenie ładunku we wskazane miejsce w jak najkrótszym czasie. Do dyspozycji są pojazdy takich producentów jak Mercedes, Scania i wielu innych. Poszczególne ciężarówki przypominają zatem swoje rzeczywiste odpowiedniki Wszystko to w ramach symulacji z realistycznym modelem jazdy i widokiem z kabiny pojazdu. W trakcie gry odwiedzimy wiele znanych europejskich miast, wliczając w to Wrocław, Berlin, Amsterdam, Budapeszt, Genewę i wiele innych, do których dotrzemy przejeżdżając tysiące kilometrów.

Druga odsłona Euro Truck Simulator przyniosła ze sobą sporo nowinek. Ciężarówki można swobodnie modyfikować, wybierając spośród dziesiątek dodatków pokroju lepszego zawieszenia. Zespół SCS Software znacznie poprawił projekty miast oraz rozbudował sieć dróg i autostrad. W nawigowaniu po nich pomaga Doradca Drogowy, pełniący funkcję GPS-a, ale też podający wiele ważnych informacji, takich jak stopień zmęczenia, aktualna prędkość oraz stan konta awatara gracza. Ważnym elementem jest rozwijanie zdolności wirtualnego kierowcy, co pozwoli m.in. na przewożenie co bardziej niebezpiecznych ładunków oraz podejmowanie się zleceń na dłuższych trasach.

Oprócz rozwinięcia rozgrywki Euro Truck Simulator 2 oferuje też o wiele lepszą oprawę wizualną od poprzednika. Studio SCS Software wykorzystało nowy silnik graficzny Prism3D, po raz pierwszy zaimplementowany w Hard Truck: 18 Wheels of Steel. Autorzy postarali się o odwzorowanie najważniejszych elementów poszczególnych metropolii, dzięki czemu pewne miejsca możemy rozpoznać na pierwszy rzut oka. Poprawiona została także warstwa techniczna – ulepszono cieniowanie i dodano efekty HDR, których zabrakło w poprzedniej części. Całość została zoptymalizowana w taki sposób, aby gra działała także na nieco słabszych komputerach.







53
Pixel Shader 4.0 / Pro Evolution Soccer 2013
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Wrzesień 10, 2024, 16:22:23 »


Pro Evolution Soccer 2013 to symulator piłki nożnej skierowany do fanów tego sportu. Przygotowała go firma Konami, która stworzyła i wydaje markę Pro Evolution Soccer. Twarzą serii w tej odsłonie pozostaje znany zawodnik Cristiano Ronaldo.

W Pro Evolution Soccer 2013 możemy ponownie pokierować najlepszymi drużynami świata w różnych ligach, mistrzostwach i pojedynczych meczach. Twórcy zachowali większość trybów rozgrywki znanych z PES 12, ale przygotowali też sporo zmian i nowości, aby upewnić się, że ich gra będzie jeszcze lepsza od poprzedniej części.

Tym razem skupiono się na trzech filarach rozgrywki – systemach PES FullControl, Player ID oraz ProActive AI. Pierwszy z nich daje graczowi większą kontrolę nad piłką oraz zagraniami. Teraz możemy przyjmować ją na nowe sposoby i podawać oraz strzelać dokładnie tak jak chcemy, dobierając wysokość i siłę uderzenia. Zmodyfikowano także prędkość i działanie dryblingu oraz zachowanie bramkarzy. Moduł Player ID odpowiada za indywidualne cechy poszczególnych piłkarzy – chodziło o zachowanie ich stylu, charakterystycznych zagrań i preferencji. W kwestii sztucznej inteligencji, czyli ProActive AI, starano się zbalansować poziom trudności, zwiększyć znaczenie taktycznych zagrań i podrasować zachowanie golkiperów. W tej edycji twórcy zdecydowali się także na zmniejszenie tempa rozgrywki, co pozwala na jeszcze większe wykorzystanie możliwości taktycznych oferowanych przez nowego PES-a.

Powyższe zmiany oczywiście nie są widoczne na pierwszy rzut oka i zostaną rozpoznane dopiero przez weteranów serii. Konami pokusiło się jednak o parę bardziej bezpośrednich dodatków. PES 13 to między innymi nowe animacje zawodników, lepiej odwzorowana atmosfera stadionu (co uzyskano dzięki poprawieniu systemu udźwiękowienia) oraz drobne szlify graficzne. Produkcja jest powiązana z mediami społecznościowymi (np. Facebook) i zawiera rozbudowany tryb rozgrywki wieloosobowej.






54
Gry na Playstation 2 / Mortal Kombat: Armageddon
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Wrzesień 06, 2024, 10:15:58 »


Mortal Kombat: Armageddon jest kolejną wirtualną bijatyką, należącą do bestsellerowego cyklu, rozwijanego od pierwszej połowy lat dziewięćdziesiątych XX wieku. Zgodnie z modą, zapoczątkowaną wraz z premierą czwartej części „Śmiertelnej Walki” w 1997 roku, brutalne pojedynki odbywają się w całkowicie trójwymiarowym środowisku. Dodatkowo niniejszy produkt ma charakter zbiorczy – developerzy chcieli podsumować bowiem wszystkie swoje dotychczasowe osiągnięcia w ramach serii MK, aby po raz ostatni przygotować dzieło z myślą o konsolach PlayStation 2 i Xbox przed poświęceniem się tworzeniu gier dla elektroniczno-rozrywkowych platform nowej generacji.

Grono dostępnych wojowników obejmuje blisko sześćdziesiąt postaci, które pierwotnie wystąpiły w różnych odsłonach Mortal Kombat (m.in. Liu Kang, Stryker, Shao Kahn, Noob Saibot, Shinnok, Kintaro i Darrius). Ponadto możemy wreszcie stworzyć własnego bohatera od podstaw (niczym w Soul Calibur III), a zatem wybieramy płeć, ustalamy cechy fizyczne, konfigurujemy styl bojowy etc. Warto zauważyć, iż autorzy pozwolili na samodzielne konstruowanie ciosów ostatecznych (tzw. Fatality) przy pomocy około dwudziestu predefiniowanych ruchów. Jeśli chodzi natomiast o pozostałe nowości w kwestii systemu walki, to pojawiła się opcja wykonywania rzutów w każdym kierunku, a kombinacje powietrzne uległy wyraźnemu rozbudowaniu (teraz nie ma żadnego problemu z wyprowadzeniem długiego łańcucha uderzeń).

Naturalnie oprócz standardowej rywalizacji ze Sztuczną Inteligencją i żywym przeciwnikiem istnieje też możliwość zabawy dowolnym awanturnikiem w trybie Konquest, przypominającym swoim charakterem grę przygodowo-zręcznościową pt. Mortal Kombat: Shaolin Monks. Z kolei w The Vault znajdujemy wszystkie sekretne elementy, odblokowywane poprzez wykonywanie odpowiednich zadań. Dla użytkowników, podłączonych do Internetu, przewidziano również opcję online, pozwalającą nie tylko na zmaganie się z oponentami z całego globu ziemskiego, lecz także na rozmowę, organizowanie turniejów itp.





55
Pixel Shader 2.0 / Kroniki Riddicka: Ucieczka z Butcher Bay
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Sierpień 29, 2024, 15:06:52 »


Film zatytułowany „The Chronicles of Riddick” (w Polsce znany jako „Kroniki Riddicka”) stał się inspiracją do stworzenia gry pod identycznym jak sama ekranizacja tytułem. Jest to opowieść fantastyczna, opisująca dzieje więźnia obdarzonego zdolnością widzenia w ciemnościach, który dostaje się w sam środek galaktycznej wojny. Fabuła gry to oryginalny scenariusz przedstawiający tajemniczą przeszłość i przeznaczenie Riddicka.

„The Chronicles of Riddick” jest FPS’em, którego główny bohater (czyli gracz) musi uciec z najlepiej strzeżonego w całym kosmosie więzienia. Podczas przygody mamy do dyspozycji takie bronie jak rury, kije, pręty, strzelby i pistolety (razem 15 rodzajów rynsztunku), jednak głównym sposobem na przemykanie przez kolejne korytarze więzienia jest cicha eliminacja zagrożeń. W całej twierdzy znajdują się systemy reagujące na dźwięk, korzystanie więc z broni palnych jest mocno ograniczone. Niezbędną umiejętnością Riddicka (nie licząc oczywiście widzenia w ciemnościach) jest biegłość w walce wręcz, którą wykorzystujemy do bezszelestnego unicestwiania wrogów. Jak przystało na dobrze strzeżony areszt, także i tutaj można napotykać na różnego rodzaju systemy zabezpieczeń (zamki kodowe, czytniki DNA, itp.). Riddick musi wykazać się więc umiejętnością włamywania do komputerów i bezszelestnego skradania.

Przy produkcji gry brał udział sam Vin Diesel (aktor grający w filmie Richarda B. Riddicka), który nie tylko użyczył głosu i wizerunku głównemu bohaterowi programu, ale brał także udział w sesji motion-capture i wprowadzał poprawki w samym scenariuszu. Grafika programu stoi na bardzo wysokim poziomie, tyczy się to zarówno animacji, cieni, oświetlenia, jak i samych tekstur. Podczas gry sterujemy postacią z widoku FPP, kamera zmienia się jednak na perspektywę trzeciej osoby (TPP) np. gdy nasz bohater wspina się po drabinie. W czasie gry do przejścia mamy ponad 30 poziomów, podczas których napotykamy na ponad 20 rodzajów przeciwników. Gra przed ukazaniem się na platformę PC, miała swoją premierę na Xboxa.




56
Pixel Shader 2.0 / Devastation
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Sierpień 29, 2024, 13:46:33 »


Gra akcji/FPS nastawiona przede wszystkim na wieloosobowe rozgrywki drużynowe w sieci, jednakże posiadająca też kampanię jednoosobową. Akcja rozgrywa się w post-apokaliptycznym świecie przyszłości, gdzie gangi uliczne, różni najemnicy i ex-żołnierze walczą z doskonale uzbrojonymi oddziałami wielkich korporacji. W trybie wieloosobowym gracz może wybrać, po której stronie się opowiedzieć i walczyć wraz z 31 innymi graczami na 12 zróżnicowanych mapach. W trybie jednoosobowym aby przejść 20 specjalnie przygotowanych map musimy wykazać się zarówno wyśmienitym refleksem i celnością, jak i umiejętnościami bezszelestnego skradania się, łamania zabezpieczeń komputerowych, itp. Dużą zaletą gry jest bardzo nowoczesny silnik graficzny firmy Epic (Unreala) oraz całkowicie interaktywne otocznie, gdzie wszystko może zostać uszkodzone i zniszczone, a nawet wykorzystane w walce, np. rozbita butelka. Autorzy szczycą się także sztucznym A.I. przeciwników kontrolowanych przez komputer - walczą oni w sposób skoordynowany i wykorzystują teren oraz przedmioty do ukrycia się przed ostrzałem czy do zastawiania pułapki. Do naszej dyspozycji oddano ponad 30 rodzajów broni, w tym karabiny maszynowe, miecze, karabiny snajperskie, strzelby, itp. Devastation pozwala na rozgrywkę w kilku trybach, m.in. Death Match oraz Capture the Flag.




57
Pixel Shader 4.0 / X-Men Origins: Wolverine
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Sierpień 28, 2024, 16:20:38 »


X-Men Origins: Wolverine to gra akcji przedstawiająca historię jednej z najbardziej znanych postaci z komiksów firmy Marvel. Za zrealizowanie wirtualnej wersji przygód Wolverine’a odpowiada firma Raven Software, kojarzona z wieloma wysoko ocenianymi produkcjami (Quake 4, Soldier of Fortune II, Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy). Producent stworzył także kilka innych gier osadzonych w uniwersum Marvela (Marvel: Ultimate Alliance, X-Men Legends). Wydawcą tego tytułu jest Activision Blizzard.

X-Men Origins: Wolverine bazuje na filmie pod tym samym tytułem, wyreżyserowanym przez Gavina Hooda. Zarówno obraz kinowy, jak i gra, starają się przybliżyć historię jednego z czołowych przedstawicieli organizacji X-Men, zrzeszającej wyposażonych w niezwykłe umiejętności mutantów. Przeszłość Wolverine’a, znanego przeciętnym ludziom pod imieniem Logan, jest niezwykle tajemnicza. Ten wieloznaczny bohater wyposażony jest w niesamowicie wytrzymały szkielet, wysuwane z dłoni szpony oraz zdolność niezwykle szybkiego regenerowania się. Część z tych cech Logan nabył także będąc obiektem eksperymentów.

W grze wcielamy się w samego Wolverine’a i przedzierając się przez kolejne pełne przeciwników poziomy, odkrywamy mroczne wydarzenia z przeszłości bohatera. W trakcie rozgrywki wielokrotnie musimy walczyć również z potężnymi bossami – jednym z nich jest przykładowo pierwszy prototyp gigantycznego robota Sentinel. Przygotowany przez twórców system walki jest łatwy do opanowania, ale jednocześnie daje spore możliwości. Oczywiście prócz standardowych ciosów i ruchów, możemy także wykorzystywać elementy otoczenia oraz wspomniane umiejętności i cechy Logana. Jedną z nich jest chociażby wrodzona zdolność regeneracji, zobrazowana widowiskowym zasklepianiem się ran. O kolejnych niuansach i zwrotach fabuły dowiadujemy się z ciekawie zrealizowanych przerywników filmowych. Warto podkreślić również sporą widowiskowość poszczególnych scen i poziomów (np. skakanie po unoszących się w powietrzu helikopterach) oraz dość dużą ilość krwi i przemocy.

Stylistycznie tytuł wzoruje się na filmowej wersji. Oznacza to więc, że świetnie zrealizowane modele postaci w grze przypominają aktorów odtwarzających poszczególne role w kinowym obrazie (Wolverine’a gra Hugh Jackman, który kreuje tę postać także w kilku innych filmach z serii X-Men). Ponadto, warto wspomnieć o dość krwawym i brutalnym charakterze tej produkcji.





58
Pixel Shader 2.0 / Ford Racing 2
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Sierpień 28, 2024, 16:18:31 »


Ford Racing Evolution to bezpośrednia kontynuacja wydanego w 1999 roku Ford Racing. Cechą wyróżniającą tamtą grę, która zarazem stanowi mocny punkt FRE jest oficjalna licencja oraz wsparcie Forda umożliwiające wykorzystanie wybranych modeli koncernu. Warto zaznaczyć, iż na całym świecie sprzedano kilkaset tysięcy egzemplarzy Ford Racing. Największą ilość posiadaczy znalazła wersja PSX.

Istotna innowacja w porównaniu z poprzednikiem to odejście od modeli rodzinnych. Autorzy gry skupili się na zaprezentowaniu w akcji typowych wyścigówek. Z racji tego, że europejskie Fordy skierowane są w stronę statecznych klientów postarano się o zaimplementowanie modeli amerykańskich oraz koncepcyjnych.

W grze pojawia się w sumie 32 modeli Forda. Oczywiście, nie są one wszystkie od razu dostępne. Kolejne pojazdy są odblokowywane w miarę postępów gracza. Wśród dostępnych aut prym wiodą przeróżne odmiany słynnego Mustanga. Można wybierać zarówno w modelach najnowszych, jak i znacznie starszych, np. edycji '68, Big Bossie czy Fastbacku. W grze nie mogło zabraknąć pojazdów koncepcyjnych. Co ciekawe, FRE oferuje także możliwość pokierowania klasykami marki. W grze pojawia się między innymi kultowy Ford Thunderbird z 1955 roku.

Autorzy Ford Racing Evolution udostępnili kilka trybów prowadzenia rozgrywki przy czym na szczególną uwagę zasługuje kariera. Podobnie jak w przypadku NFS Porsche zabawę zaczyna się w latach pięćdziesiątych. Kolejne zwycięstwa nie tylko odblokują nowe pojazdy czy trasy, ale i przenoszą gracza w stronę teraźniejszości. W trakcie rozgrywania kariery można wziąć udział w aż ośmiu rodzajach wyścigów przy czym na specjalną uwagę zasługują: slalom między pachołkami oraz utrzymywanie się wyznaczonej linii.

Gracz nie jest ograniczony wyłącznie do tradycyjnych tras asfaltowych. Pojawiają się również słynne amerykańskie owale a także odcinki rallycrosowe czy wręcz skierowane w stronę pojazdów z napędem 4x4. Model jazdy jest stosunkowo uproszczony. Atutem gry jest natomiast rozbudowany tryb singleplayer. Co ciekawe, dzięki modułowi split-screen dwóch graczy może zmierzyć się na jednym komputerze.

32 pojazdy podzielone na kilka klas (sportowe, klasyki, koncepcyjne itd.).
Kilkanaście tras (tradycyjne - asfaltowe, owalne, do rozgrywania wyścigów terenowych).
Rozbudowany tryb kariery.
Osiem rodzajów wyścigów.




59
Pixel Shader 2.0 / Desperados: Wanted Dead or Alive
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Sierpień 28, 2024, 16:16:43 »


RTS łączący elementy gier przygodowych z intelektualnym wyzwaniem do jakiego zmuszają nas gry taktyczne. W Desperados, której fabuła rozgrywa się na Dzikim Zachodzie, gracz kontroluje drużynę sześciu kowbojów pod dowództwem rewolwerowca Johna Coopera. Każdy z pozostałych bohaterów posiada inne umiejętności: Sam Williams jest ekspertem od materiałów wybuchowych, Doc McCoy cyrulikiem potrafiącym wyleczyć lżejsze rany, Kate O'Hara pokerową hazardzistką, Inigo Sanchez prostym bandytą z bronią w ręku, a Mia Yung to doświadczona szulerka. Do pokonania mają 25 misji, powiązanych ciekawą fabułą, w których muszą ominąć wiele pułapek i stawić czoła ponad 20. przeciwnikom o odmiennych charakterystykach.

Sposób rozgrywki w unikalny sposób łączy szpiegowanie, akcję i taktykę z kontrolowaniem wyspecjalizowanych jednostek, przez co sukces w dużej mierze zależy od właściwego przydzielenia zadań. Pierwszych sześć misji scenariusza to tutorial wprowadzający graczy w tajniki rozgrywki i wyjaśniający poszczególne funkcje. Akcja toczy się w miejscach charakterystycznych dla krajobrazów Dzikiego Zachodu takich jak: opustoszałe miasteczka, wojskowe forty, kopalnie złota, saloony, więzienia czy jaskinie. W walce używamy klasycznej broni, począwszy od gołych pięści i noży, przez różne rewolwery i strzelby, po laski dynamitu i beczki prochu.





60
Pixel Shader 5.0 / Dragon's Dogma: Dark Arisen
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Sierpień 28, 2024, 16:14:09 »


Akcja gry toczy się w otwartym świecie fantasy, wypełnionym różnymi rodzajami mitycznych stworzeń, takich jak smoki, gryfy, hydry czy harpie. Główny wątek fabularny rozpoczyna się w momencie ataku potężnego smoka na miasto, zamieszkiwane przez naszego protagonistę. Dowiadujemy się, że właściwym celem ataku był właśnie nasz bohater, nazwany przez smoka „wybranym”. Gad wyrywa mu serce, jednak jako Wybraniec powraca on do życia, a jego celem staje się poznanie prawdy o własnej tożsamości oraz zgładzenie smoka.

W Dragon’s Dogma: Dark Arisen, oprócz kampanii podstawowej znajdziemy także dodatkową przygodę, której akcja rozgrywa się w niedostępnej wcześniej lokacji – na przeklętej wyspie Bitterblack. Pozwala ona zwiedzić rozległe podziemia, zamieszkiwane przez 25 nieznanych wcześniej rodzajów przeciwników. Oprócz szeregu nowych zadań fabularnych, gra oferuje również trzeci poziom umiejętności postaci, masę nowego sprzętu oraz nowe ulepszenia i sposoby modyfikowania uzbrojenia. Całość uzupełniają wszystkie pomniejsze dodatki DLC, które miały swoją premierę już po wydaniu podstawowej wersji gry.

Mechanika
Pod względem mechaniki Dragon’s Dogma: Dark Arisen nie odbiega w sposób znaczący od swej poprzedniczki. Mamy więc do czynienia z dynamicznym RPG akcji, oferującym zręcznościowy i wyjątkowo kompleksowy system walki, z różnorodną paletą broni oraz widowiskowych czarów. Jedną z jego cech charakterystycznych jest możliwość wspinania się po plecach największych przeciwników i atakowania konkretnych punktów ich ciała. Przystępując do zabawy, możemy własnoręcznie wykreować naszego bohatera, wybierając jego płeć oraz jedną z dostępnych klas, które w znaczącym stopniu zdeterminują sposób rozgrywki. Podczas gry towarzyszą nam zaś wykreowane przez innych graczy postaci niezależne, dostarczające cennej wiedzy na temat niektórych zadań fabularnych.

W porównaniu z wydaną w 2012 roku grą podstawową, Dragon’s Dogma: Dark Arisen na platformie {PLAT} oferuje szereg pomniejszych zmian na gruncie mechaniki. Twórcy podrasowali ogólne mechanizmy rozgrywki, w tym interfejs gry oraz system szybkiego podróżowania i wprowadzili całą masę poprawek, wpływających na komfort zabawy.

Tryby gry
Dragon’s Dogma: Dark Arisen stworzony został z myślą o rozgrywce jednoosobowej i nie oferuje klasycznego, bezpośredniego trybu multiplayer. Gracze mogą jednak brać udział w specjalnych, asynchronicznych wyzwaniach sieciowych.





Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 10
Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum
world-anime maho watahashiraberu endercraft piecfrakcji