Ostatnie wiadomości

Strony: 1 ... 7 8 [9] 10
81
Pixel Shader 5.0 / Bus Simulator 18
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Maj 23, 2024, 21:59:50 »


Bus Simulator 18 na platformie PC to kolejna część serii symulatorów autobusów miejskich tworzonej od lat przez firmę astragon Entertainment. Gra oddaje w ręce gracza pojazdy takich marek jak MAN czy Daimler Buses (tytuł posiada licencję na używanie prawdziwych wozów) i pozwala jeździć do woli po jednym z niemieckich miast. Bus Simulator 18 został stworzony przez studio StillAlive (autorów poprzedniej wydanej na PC części, znanych też m.in. z Son of Nor).

Mechanika
W Bus Simulator 18 gracz jest odpowiedzialny nie tylko za punktualne i zgodne z przepisami ruchu drogowego prowadzenie autobusu. Do jego zadań należy również interakcja z pasażerami (np. sprzedawanie biletów) oraz radzenie sobie z różnego rodzaju zdarzeniami losowymi – m.in. awariami, korkami, zmianami pogody. Warto podkreślić, że najnowsza część serii Bus Simulator na PC może się pochwalić przeszło dwa razy większym światem od swojej oznaczonej numerem 16 poprzedniczki oraz realistycznym cyklem dnia i nocy.

Tryby gry
Rozgrywka może być prowadzona w trybie kariery, w którym za solidne wywiązywanie się ze swoich obowiązków otrzymujemy punkty reputacji. Im lepszym jesteśmy pracownikiem, tym chętniej jeżdżą z nami pasażerowie, co z kolei nie pozostaje bez wpływu na wyniki finansowe całego przedsiębiorstwa – a tym samym nasz dostęp do nowocześniejszych autobusów.

Kwestie techniczne
Bus Simulator 18 działa w oparciu o silnik Unreal Engine 4, jednak nie należy w tym wypadku oczekiwać szczególnych fajerwerków graficznych. Podobnie jak w innych tego typu grach oprawa prezentuje się co najwyżej poprawnie.





82
Pixel Shader 5.0 / Emergency Call 112
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Maj 23, 2024, 19:55:41 »


Symulator Straży Pożarnej  to – zgodnie z tytułem – symulator, za którego stworzenie i wydanie odpowiada niemiecka firma Aerosoft, mająca już na swoim koncie kilka różnych produkcji tego typu, poświęconych m.in. samolotom czy autokarom. Tym razem gracz ma za zadanie przejąć kontrolę nad jednostką straży pożarnej, wzorowanej na prawdziwej siedzibie strażaków z niemieckiego Mülheim. Na gracza czeka kilkadziesiąt misji, w których może rozwiązywać zaistniałe sytuacje kryzysowe.

Mechanika
Twórcy gry drobiazgowo odtworzyli sprzęt używany przez strażaków, począwszy od najnowocześniejszych pojazdów, przez mundury aż po ekwipunek, np. węże gaśnicze czy podnośniki hydrauliczne; zadbali także o to, aby scenariusze, w jakich bierzemy udział, jak najwierniej odtwarzały rzeczywistość. Pomagamy więc usunąć skutki wypadków drogowych z udziałem samochodów osobowych i ciężarówek, neutralizujemy wycieki niebezpiecznych substancji, walczymy z klęskami żywiołowymi, jak również pożarami budynków, domów i terenów przemysłowych. Misje mają różny stopień trudności – najprostsze to np. pożar żywopłotu podczas rodzinnego grilla w ogrodzie. Przy każdej z nich należy wybrać niezbędny sprzęt (np. wóz typu LF24) i ekipę oraz zaplanować najszybszy dojazd na miejsce zdarzenia.

Gra oferuje rozrywkę na długie godziny, a każdy kolejny kryzys generowany jest automatycznie, więc gracz nie wie wcześniej, z czym przyjdzie się zmierzyć jego ekipie strażaków. Każdy budynek w mieście jest narażony na wybuch pożaru, nigdy nie wiadomo też, gdzie dokładnie będzie miał miejsce jakiś wypadek. Dzięki systemowi nawigacji w wozach strażackich na każdy adres wezwania można w miarę szybko dotrzeć, chociaż twórcy gry zadbali także o duży realizm otoczenia (m.in. czasem trzeba przedrzeć się przez korki i poradzić sobie z innymi utrudnieniami na drodze).






83
Pixel Shader 5.0 / Truck and Logistics Simulator
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Maj 23, 2024, 19:51:12 »


Truck and Logistics Simulator to symulator, w którym gracze zajmują się wykonywaniem przeróżnych zadań o charakterze logistycznym – mowa zarówno o samych podróżach samochodami, jak i np. o załadunku. Produkcja została opracowana przez studio Simula Games. Wydawcą jest firma Aerosoft.

Mechanika
Truck and Logistics Simulator jest symulatorem, w którym zajmujemy się działaniami z zakresu logistyki. Zabawa polega na jeżdżeniu pojazdami (mamy zarówno ciężarówki, vany, jak i samochody osobowe), jak i załadunku (wykorzystujemy do tego celu przeróżny sprzęt, np. wózki widłowe, żurawie, podnośniki teleskopowe czy ładowarki kołowe).

Akcja gry toczy się w sporym (obszar o powierzchni ponad 20 km2), otwartym świecie, oferującym cykl dnia i nocy oraz realistyczną symulację pogody. Na graczy czekają tysiące misji, sprowadzające się do transportowania różnych dóbr: od rzeczy drobnych i delikatnych po duże samochody dostawcze. Produkcja charakteryzuje się dość wysokim poziomem realizmu (zaimplementowano w niej m.in. system odpowiadający za stopniową deformację opon).

W miarę postępów w rozgrywce zdobywamy poziomy doświadczenia i pieniądze. Te pierwsze pozwalają rozwijać posiadane pojazdy (np. dodać przyczepę do vana / pickupa), zaś te drugie możemy wydawać na budowanie swojej floty pojazdów oraz infrastruktury magazynowej. Można też dostosowywać wygląd poszczególnych samochodów. Warto odnotować, że swoje obowiązki musimy wykonywać pieczołowicie – za błędy płacimy kary finansowe.

ryby gry
W Truck and Logistics Simulator możemy grać zarówno samotnie, jak i z innymi. Produkcja oferuje tryb dla pojedynczego gracza (tzw. tryb kariery), a także sieciowy moduł kooperacyjny, który pozwala nam na zabawę wspólnie ze znajomymi. Warto odnotować, że multiplayer w omawianym tytule ma charakter międzyplatformowy – gracze pecetowi mogą bawić się z użytkownikami konsol Nintendo Switch.

Kwestie techniczne
Truck and Logistics Simulator posiada dość ładną, trójwymiarową grafikę. Produkcja nie należy do branżowej czołówki i niczym szczególnym nie zachwyca, ale kompetentnie przedstawia świat, w którym toczy się akcja gry. Na uwagę zasługuje tutaj wizualne zróżnicowanie lokacji – odwiedzamy zarówno bezdroża, niewielkie miejscowości, jak i olbrzymie metropolie.


84
Pixel Shader 4.0 / Worms Crazy Golf
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Maj 23, 2024, 19:49:11 »


Worms Crazy Golf to kolejna odsłona najpopularniejszej serii gier studia Team 17, w której naprzeciw siebie stają dwie drużyny robaków gotowych za wszelką cenę unicestwić przeciwników. Stanowi ona połączenie rozwiązań znanych z takich gier jak Worms: Armageddon czy Worms World Party z klasyczną rozgrywką w golfa.

Takie wybuchowe rozwiązanie powoduje, że partie golfa w Worms Crazy Golf w niczym nie przypominają sportu kojarzącego się z opanowaniem i elegancją. Choć nadal celem gry jest trafianie piłeczkami do kolejnych dołków, to aby tego dokonać nie wytaczają już odpowiednie kije, technika i mocne uderzenie. Oba zespoły wykorzystują bowiem sprawdzony arsenał gadżetów, do którego można zaliczyć między innymi wybuchające owieczki, miny, krety, staruszki oraz inne równie absurdalne narzędzia.

Podstawowa wersja gry zawiera trzy surrealistyczne pola golfowa składające się z osiemnastu dołków. Nie brakuje również szeregu dodatkowych trybów rozgrywki, wśród których zasadniczą rolę odgrywają wyzwania. Na drodze gracza twórcy postawili szereg przeszkód w postaci zamków teleportujących piłeczkę, strzelających dział oraz nietoperzy.





85
Pixel Shader 5.0 / New Super Lucky's Tale
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Maj 22, 2024, 23:29:01 »


New Super Lucky's Tale to ulepszona i rozbudowana wersja wydanej w 2017 roku platformówki 3D pod tytułem Super Lucky's Tale. Tytuł został opracowany przez autorów pierwowzoru, czyli studio Playful Corporation.


Fabuła
Głównym bohaterem gry New Super Lucky’s Tale jest tytułowy Lucky, czyli sympatyczny lisek, którego zadaniem jest pomoc siostrze w ocaleniu skrywającej wielką moc Księgi Wieków. Na tę ostatnią ostrzy sobie pazury złowrogi Omen, próbujący z niewiadomych przyczyn przeobrazić świat wedle własnego widzimisię. Na szczęście protagonista nie jest sam – może liczyć na wsparcie ze strony zagubionych Yeti, Straszliwych Straszaków czy zajmujących się rolnictwem robali.

Mechanika
W trakcie zabawy w New Super Lucky’s Tale przemierzamy malownicze etapy upstrzone przeszkodami i zagadkami. Protagonista skacze po platformach, przenosi przedmioty, wspina się, a nawet kopie w ziemi, co pozwala mu odkrywać rozmaite tajemnice. Poza tym nie brakuje tu walki z przeciwnikami – dziećmi Omena tworzącymi Kocią Klikę. Choć przez większość czasu akcję obserwujemy zza pleców protagonisty, pojawiają się tu również dwuwymiarowe poziomy inspirowane klasycznymi, side-scrollowymi platformówkami; ich ukończenie zapewnia nam cenne nagrody.




86
Pixel Shader 2.0 / Fallout Saga
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Maj 22, 2024, 23:26:05 »


Fallout jest nieoficjalnym sequelem gry wydanej w 1987 roku, znanej chyba każdemu fanowi cRPG - Wasteland. Akcja osadzona została w świecie zniszczonym przez wielką atomową wojnę. Cała rozwinięta cywilizacja została niemal zmieciona z powierzchni planety, a te niedobitki, które przeżyły zmuszone są żyć w całkowicie zrujnowanym świecie pełnym mutantów i niebezpiecznego promieniowania. Jedynymi bezpiecznymi miejscami, gdzie tworzą się większe osady i skupiska ludzkie są piwnice, groty, schrony i tym podobne miejsca. W jednym z takich miejsc, schronie 13 wyrósł również nasz bohater. Cała społeczność tzw. vaultu żyła w spokoju, aż do dnia, w którym zepsuł się chip odpowiedzialny za produkcję czystej wody. Istnienie wszystkich mieszkańców zostało zagrożone, a my zostaliśmy wybrani do wyjścia na powierzchnię i odnalezienia nowego chipa. Czeka nas niesamowita podróż po apokaliptycznym świecie, wiele siedlisk ludzkich do zwiedzenia, wiele walk, ogólnie wszystko to co jest kwintesencją gatunku cRPG.








87
Pixel Shader 2.0 / Rayman 2: The Great Escape
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Maj 21, 2024, 18:14:43 »



Rayman 2: The Great Escape to druga pełnoprawna część przygód sympatycznego Raymana – wesołego bohatera o magicznej sile i szybkiej pięści, którego poznaliśmy w grze studia Ubisoft z 1995 roku. W przeciwieństwie do pierwowzoru, który był klasyczną, side-scrollową platformówką, tym razem nasz protagonista przemierza świat w pełnym 3D.

Straszliwi robo-piraci pod wodzą Admirała Brzytwobrodego najechali świat Raymana, chcąc schwytać jego przyjaciół i sprzedać do międzygalaktycznego cyrku. Sam Rayman został uwięziony i pozbawiony swojej mocy. Naszemu bohaterowi udaje się uciec, jednak aby pozbyć się najeźdźców i uwolnić wszystkich uwięzionych przyjaciół musi przebrnąć przez szereg etapów najeżonych rozmaitymi niebezpieczeństwami: od olbrzymich przepaści i niestabilnych pontonów do zainfekowanych bagien.

Podczas podróży, w czasie której powoli odzyskuje swą magiczną moc, Rayman musi odnaleźć cztery tajemnicze maski Polokusa, dzięki którym obudzi rzeczonego ducha wszechświata i ostatecznie pokona bandę mechanicznych piratów. Nie są oni jednak jedynymi przeciwnikami, na jakich się natknie. Na jego drodze staną również dwunogie rakiety, kurczaki zombie, piranie, a na końcu każdego etapu trudny do pokonania boss.

Nowa odsłona Raymana jest w pełni trójwymiarowa, co w oczywisty sposób wpłynęło na nieco inny niż w oryginale styl rozgrywki. Oprawa graficzna pozostała jednak równie kolorowa, a jej dodatkowym urozmaiceniem są liczne sekwencje filmowe, ilustrujące fabułę. Sam bohater zyskał też zupełnie nowe możliwości, które odblokowywane są w miarę postępów rozgrywki.





88
Pixel Shader 4.0 / Rayman Legends
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Maj 21, 2024, 18:11:36 »


Rayman Legends to kolejna radosna i kolorowa platformówka o przygodach tytułowego bohatera. Produkcja została stworzona przez Michela Ancela, czyli znanego francuskiego dewelopera, który wykreował markę Rayman oraz serię Beyond Good & Evil.

W Rayman Legends wracamy do postaci Raymana, który musi przemierzyć kolejne poziomy, aby uratować świat. Tym razem twórcy przygotowali mieszankę różnych legendarnych krain – od starożytnej Grecji, aż po średniowieczne zamki. Bohater jak zwykle otrzymuje pomoc ze strony swoich wiernych kompanów – w tym sympatycznego stworka imieniem Globox.

Rayman Legends w znacznym stopniu przypomina poprzednią odsłonę serii, czyli Rayman Origins. To w dalszym ciągu pozornie prosta, a jednak dość wymagająca zręcznościowa platformówka z trybem kooperacji dla czterech osób. Gra została wzbogacona o możliwość dołączania i wychodzenia z rozgrywki w dowolnym momencie oraz parę innych dodatków.



89
Pixel Shader 4.0 / Silent Hunter 5
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Maj 21, 2024, 15:38:45 »


Silent Hunter V to kolejna odsłona jednego z najpopularniejszych drugowojennych symulatorów okrętów podwodnych. W piątej części twórcy wysyłają nas na wody Oceanu Atlantyckiego oraz Morza Śródziemnego, gdzie jako dowódca niemieckiego U-boota typu VII polujemy na jednostki pływające Aliantów. Do przejścia czeka dynamiczna kampania, co oznacza, że na nasze działania, sukcesy i niepowodzenia, mają bezpośredni wpływ na jej przebieg. Warto dodać, że w czasie jej trwania bierzemy także udział w słynnych, historycznych bitwach morskich.

Jedną z głównych innowacji wprowadzonych w tej części cyklu jest w pełni interaktywne wnętrze okrętu podwodnego. Sterowanie przypomina to znane z FPS-ów. Klawisze WSAD służą do poruszania się, a myszka do rozglądania i klikania na odpowiednie elementy wnętrza. Z użyciem tego zestawu wykonujemy zdecydowaną większość czynności. By skorzystać z urządzeń, musimy najpierw do nich podejść, a torpedy odpalamy, wyłącznie patrząc przez peryskop. Również do działek pokładowych trzeba dojść na własnych nogach. Rezultat jest taki, że nie wszystko da się zrobić własnoręcznie. Często również nie ma nas w miejscu, gdzie dzieje się coś ważnego. To, w połączeniu z wyraźnie odchudzonym systemem skrótów klawiszowych, powoduje, że – by mieć jakiekolwiek szanse na sukces – musimy nauczyć się ufać podwładnym. Tryb FPP rozciąga się zresztą także na wizyty w portach, gdzie możemy sobie pogawędzić z bohaterami niezależnymi i w ten sposób uzupełnić uzbrojenie czy paliwo oraz pozyskać nowe misje do wypełnienia.



Nowinką jest również system morale załogi. Każde nasze polecenie powoduje jego nieznaczny spadek, więc aby okręt pozostawał w pełni sprawny musimy uzupełniać morale poprzez skuteczne ataki torpedowe, czy pozytywne wypełnianie celów misji. Ponadto gra oferuje mechanizm rozwoju załogi. Po każdym zadaniu otrzymujemy pewną pulę punków doświadczenia i umiejętności, które możemy rozdzielić pomiędzy podkomendnych, co w efekcie wpływa m.in. na szybsze wypełnianie rozkazów, lepszą pracę silnika diesla, celność torped itp. Dodatkowo Każdy z członków załogi jest prawdziwą osobą: ma swoje imię, biografię, umiejętności i charakter. Młodzikowi dokuczają starsi koledzy, a kucharzowi ktoś poprzecinał struny w skrzypcach itp. Z każdą z postaci możemy pogawędzić. W ten sposób nie tylko wydajemy rozkazy, ale również dowiadujemy się wielu ciekawych rzeczy o naszych rozmówcach. Jeśli okażemy zainteresowanie ich potrzebami, ich morale wzrośnie. Wraz z przebiegiem gry podlegli nam ludzie zyskują nowe umiejętność i doskonalą stare.



Twórcy poprawili oprawę graficzną, opracowali nowy interfejs użytkownika oraz udostępnili sporo opcji zmiany poziomu trudności. Dzięki temu można bardzo łatwo dostosować grę do umiejętności osób, które dopiero stawiają pierwsze kroki w świecie Silent Huntera. Weterani serii powinni natomiast skorzystać z opcji eksperckiej, oferującej zabawę na zdecydowanie wyższym poziomie trudności.







90
Pixel Shader 2.0 / Silent Hill: Homecoming
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Maj 21, 2024, 15:34:38 »



Silent Hill 5 jest kolejną odsłoną cieszącej się ogromną popularnością serii produktów. Po raz kolejny mamy do czynienia z przygodową grą akcji, utrzymaną w konwencji horroru. Oczywistym wydaje się też być to, że tytuł ten powstał wyłącznie z myślą o pełnoletnich sympatykach gier komputerowych. Piąta odsłona sagi nie wprowadza żadnych rewolucyjnych zmian do mechaniki rozgrywki. W dalszym ciągu zajmujemy się odwiedzaniem nowej lokacji. Rozwiązujemy mniej lub bardziej złożone zagadki oraz walczymy z przerażającymi stworami, próbując jednocześnie poznać wszystkie szczegóły fabuły. Element ten praktycznie od samego początku istnienia tej serii odgrywał bardzo istotną rolę i nie inaczej jest w tym przypadku. Silent Hill 5 powstał z myślą o posiadaczach dwóch modeli konsol. Mowa tu o Xboxie 360 oraz PlayStation 3. Warto też dodać, iż w międzyczasie saga Silent Hill doczekała się kilku pobocznych produkcji, między innymi arcade’owej strzelanki oraz gry Silent Hill Origins (PSP), pełniącej rolę swoistego prequela.


Bohaterem piątej części Silent Hill jest Alex Shepherd. Mężczyzna ten jest weteranem wojennym. Alex powraca po dłuższej nieobecności w rodzinne strony w celu rozwikłania tajemniczego zniknięcia swojego brata – Joshuy. Główny bohater w trakcie rozgrywki odwiedza dwa różne miasteczka – pojawiające się po raz pierwszy Shepherd’s Glen oraz tytułowe Silent Hill.

Podstawowe założenia zabawy pozostawiono w niezmienionej postaci. Na uwagę zasługuje jednak rozszerzony wachlarz zachowań głównej postaci. Sterowany przez gracza bohater gry dysponuje rozszerzonym system odpalania combosów, czyli sekwencji następujących po sobie uderzeń. Alex potrafi także wykonać nieznane do tej pory ruchy, zarówno o charakterze ofensywnym, jak i defensywnym. Wszystkie te opcje niezbędne są do pokonania stworów pałętających się po uliczkach obu wymienionych wyżej miasteczek. W grze nie zabrakło także znanych z poprzednich odsłon serii zagadek, zmuszających zazwyczaj gracza do wysilenia szarych komórek. Oprawa graficzna Silent Hill 5 doczekała się oczywiście wielu istotnych usprawnień, co nie powinno szczególnie dziwić. Za przygotowanie oficjalnego soundtracku do gry ponownie odpowiedzialny jest Akira Yamaoka.





Strony: 1 ... 7 8 [9] 10
Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum
world-anime ha watahashiraberu piecfrakcji maho