Strona główna
Pomoc
Szukaj
Zaloguj się
Rejestracja
Witamy,
Gość
.
Zaloguj się
lub
zarejestruj
.
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
Forum SMF zostało uruchomione!
Gry PC
»
Gry Komputerowe PC XP
»
Pixel Shader 2.0
»
Faraon
« poprzedni
następny »
Drukuj
Strony: [
1
]
Autor
Wątek: Faraon (Przeczytany 995 razy)
Faraon
«
dnia:
Kwiecień 28, 2024, 16:35:50 »
Articz
Administrator
Zaawansowany użytkownik
Wiadomości: 376
Faraon to strategia ekonomiczna typu city builder opracowana przez specjalizujące się w tym gatunku studio Impressions Games. Wydaniem zajęła się natomiast Sierra.
Fabuła
W Faraonie gracz wciela się w rolę zarządcy niewielkiej osady, który realizuje zadania zlecone mu przez tytułowego władcę Egiptu. Wraz z wykonywaniem kolejnych zadań, pnie się on po szczeblach hierarchii, by w końcu samemu stać się władcą imperium.
Gra toczy się w czasach 3500-1279 p.n.e., czyli na przestrzeni pięciu okresów funkcjonowania starożytnego Egiptu: Genezy, Archaicznego, Starego, Średniego i Nowego Państwa. Przygotowana na potrzeby produkcji kampania jest częściowo nieliniowa i czasem pozwala nam zadecydować nad jakim miastem obejmuje się władzę. Opiera się to na zasadzie skrajności – jedna z dostępnych opcji skupia się na rozbudowie bezpiecznej osady żyjącej w dobrobycie, a druga kładzie nacisk na aspekt militarny.
Mechanika
Faraon to typowy przedstawiciel gatunku city builder z widokiem w rzucie izometrycznym. Zadaniem gracza jest rozbudowa własnego miasta, w taki sposób by jednocześnie dbać o zadowolenie mieszkańców, zachować stabilność finansową, bronić się przed wrogami i realizować prośby otrzymywane od innych miast lub samego faraona.
Trzonem każdego miasta jest trakt, z którego pomocą do miasta docierają nowi osadnicy oraz lądowi handlarze. Bez drogowego połączenia z nim, nie ma możliwości by do osady wprowadzili się ludzie i całość zaczęła funkcjonować.
Funkcjonowanie części miast uzależnione jest także od wylewów Nilu. Stawiane na terenach zalewowych farmy, dostarczają miastu żywność. Jeśli rzeka wyleje słabo, to pola będą suche, a mieszkańcy mogą doświadczyć głodu.
Oprócz samych domostw, gracz musi także rozbudować infrastrukturę oraz przemysł. Łącznie gra oferuje kilkadziesiąt różnych budynków, często powiązanych ze sobą konkretnymi zależnościami (np. fabryki papirusu, wymagają do działania zbieraczy trzciny). Produkcja posiada także system religii. Każde miasto posiada określony zestaw bogów, o których zadowolenie należy zadbać, stawiając im świątynie oraz organizując im festiwale.
Istotną rolę odgrywa odpowiednie rozplanowanie miasta. Aby konkretny budynek znalazł pracowników, obywatel musi dotrzeć do domostwa. Z drugiej strony budynki przemysłowe obniżają estetykę okolicy, przez co hamują rozwój sąsiednich gospodarstw. Gracz musi więc znaleźć kompromis między estetyką a funkcjonalnością miasta.
Aby miasto było w stanie funkcjonować, musi na siebie zarabiać. Za budowę każdego budynku należy zapłacić, a mieszkańcy oczekują wypłaty za swoją pracę. Pieniądze w grze można zgromadzić na dwa sposoby – handlując z innymi miastami i zbierając podatki.
Zapisane
Drukuj
Strony: [
1
]
« poprzedni
następny »
Gry PC
»
Gry Komputerowe PC XP
»
Pixel Shader 2.0
»
Faraon
Polityka cookies
Darmowe Fora
|
Darmowe Forum
endercraft
world-anime
turetia
ha
watahapolnocnejciszy