Autor Wątek: Kroniki Riddicka: Ucieczka z Butcher Bay  (Przeczytany 1619 razy)

Kroniki Riddicka: Ucieczka z Butcher Bay
« dnia: Sierpień 29, 2024, 15:06:52 »

Articz

  • Administrator
  • Zaawansowany użytkownik
  • *****
  • Wiadomości: 376
    • Zobacz profil


Film zatytułowany „The Chronicles of Riddick” (w Polsce znany jako „Kroniki Riddicka”) stał się inspiracją do stworzenia gry pod identycznym jak sama ekranizacja tytułem. Jest to opowieść fantastyczna, opisująca dzieje więźnia obdarzonego zdolnością widzenia w ciemnościach, który dostaje się w sam środek galaktycznej wojny. Fabuła gry to oryginalny scenariusz przedstawiający tajemniczą przeszłość i przeznaczenie Riddicka.

„The Chronicles of Riddick” jest FPS’em, którego główny bohater (czyli gracz) musi uciec z najlepiej strzeżonego w całym kosmosie więzienia. Podczas przygody mamy do dyspozycji takie bronie jak rury, kije, pręty, strzelby i pistolety (razem 15 rodzajów rynsztunku), jednak głównym sposobem na przemykanie przez kolejne korytarze więzienia jest cicha eliminacja zagrożeń. W całej twierdzy znajdują się systemy reagujące na dźwięk, korzystanie więc z broni palnych jest mocno ograniczone. Niezbędną umiejętnością Riddicka (nie licząc oczywiście widzenia w ciemnościach) jest biegłość w walce wręcz, którą wykorzystujemy do bezszelestnego unicestwiania wrogów. Jak przystało na dobrze strzeżony areszt, także i tutaj można napotykać na różnego rodzaju systemy zabezpieczeń (zamki kodowe, czytniki DNA, itp.). Riddick musi wykazać się więc umiejętnością włamywania do komputerów i bezszelestnego skradania.

Przy produkcji gry brał udział sam Vin Diesel (aktor grający w filmie Richarda B. Riddicka), który nie tylko użyczył głosu i wizerunku głównemu bohaterowi programu, ale brał także udział w sesji motion-capture i wprowadzał poprawki w samym scenariuszu. Grafika programu stoi na bardzo wysokim poziomie, tyczy się to zarówno animacji, cieni, oświetlenia, jak i samych tekstur. Podczas gry sterujemy postacią z widoku FPP, kamera zmienia się jednak na perspektywę trzeciej osoby (TPP) np. gdy nasz bohater wspina się po drabinie. W czasie gry do przejścia mamy ponad 30 poziomów, podczas których napotykamy na ponad 20 rodzajów przeciwników. Gra przed ukazaniem się na platformę PC, miała swoją premierę na Xboxa.





 

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum
world-anime piecfrakcji shinigami ha maho