Autor Wątek: Gothic  (Przeczytany 1112 razy)

Gothic
« dnia: Kwiecień 20, 2020, 00:42:23 »

Articz

  • Administrator
  • Zaawansowany użytkownik
  • *****
  • Wiadomości: 376
    • Zobacz profil



Fabuła
Gothic zabiera nas do fantastycznego królestwa Myrtana, którego władca – Rhobar II – utworzył na wyspie Khorinis kolonię karną. Wysłani tam skazańcy muszą ciężko pracować przy wydobyciu rudy w tak zwanej Górniczej Dolinie. By uniemożliwić więźniom ucieczkę, magowie stworzyli barierę przenikalną jedynie z zewnątrz. Zaklęcie wymknęło się jednak spod kontroli, przez co ostatecznie kopuła otoczyła cały obszar Górniczej Doliny, więżąc zarówno skazańców i pilnujących ich strażników, jak i samych magów... oraz czające się w krainie zło. Gracze wcielają się natomiast w bezimiennego więźnia, który dopiero co trafił do kolonii i wkrótce okazuje się stworzony do znacznie większych czynów niż praca w kopalni


Mechanika
W grze Gothic akcję ukazano z perspektywy trzeciej osoby (TPP). Autorzy oddają nam do dyspozycji niezbyt rozległy otwarty świat, w którym znajdziemy m.in. obozy założone przez kopaczy rudy, kopalnie, wioskę orków oraz liczne ruiny. Opowiedziana historia jest w pewnym stopniu nieliniowa – gracz może zdecydować, do której frakcji się przyłączy, co ma wpływ na przebieg fabuły. Oprócz zadań popychających opowieść do przodu na realizację czekają rozmaite misje poboczne.

Świat gry nie jest bezpiecznym miejscem, a oprócz wrogo nastawionych do nas skazańców zagrożenie stanowią potwory. Choć początkowo mierzymy się głównie z przedstawicielami tutejszej fauny (jak wilki, wielkie chrząszcze lub ścierwojady), z czasem stawiamy czoła coraz silniejszym oponentom (pokroju szkieletów, orków i demonów). Starcia są dynamiczne, a w ich trakcie możemy zrobić użytek zarówno z broni białej (miecze jedno- i dwuręczne, topory, młoty) oraz dystansowej (kusze, łuki), jak i z magii ofensywnej oraz defensywnej.


W miarę postępów zdobywamy punkty doświadczenia i awansujemy na kolejne poziomy, stopniowo zwiększając swój potencjał bojowy z pomocą nauczycieli rozsianych po świecie gry. Oprócz zdolności związanych z walką, bezimienny protagonista dysponuje innymi umiejętnościami – może na przykład nauczyć się przekradać za plecami nieprzyjaciół, wytwarzać przydatne wyposażenie, a także otwierać zamki.

Kwestie techniczne
Na tle pierwowzoru Gothic wyróżnia się za sprawą kompletnie odświeżonej oprawy graficznej, co jest zasługą wykorzystania technologii Unreal Engine 4. Górniczą Dolinę porasta bujna roślinność, a elementy wyposażenia bohatera zaprojektowano z dbałością o szczegóły. Poza tym fabuła jest przedstawiana poprzez przerywniki filmowe, na potrzeby których użyto techniki motion capture.




 

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum
watahapolnocnejciszy shinigami world-anime ha watahashiraberu