Autor Wątek: Gran Turismo 3: A-Spec  (Przeczytany 100 razy)

Gran Turismo 3: A-Spec
« dnia: Grudzień 12, 2024, 20:50:02 »

Articz

  • Administrator
  • Zaawansowany użytkownik
  • *****
  • Wiadomości: 376
    • Zobacz profil


Gran Turismo 3: A-Spec jest grą wyścigową autorstwa japońskiej firmy Polyphony Digital, na której czele stał Kazunori Yamauchi, projektant znany z dwóch wcześniejszych odsłon serii dostępnych na pierwszą konsolę PlayStation. Produkcja skierowana jest zarówno do fanów gatunku jak i osób interesujących się motoryzacją, dla których rywalizacja jest tylko dodatkiem do innych interesujących treści. Program początkowo nosił nazwę Gran Turismo 2000 i to właśnie pod nią został po raz pierwszy zaprezentowany na targach E3 w 2001 roku. Potem jednak twórcy zdecydowali się na zmianę w tytule, aby utrzymać ciągłość iteracji z wcześniej wydanymi odsłonami.

Na potrzeby gry Polyphony Digital przygotowało ponad sto pięćdziesiąt precyzyjnie wymodelowanych - jak na ówczesne możliwości konsoli PlayStation 2- samochodów. Był to znacznie zawężony wybór w stosunku do części drugiej, w której można było wybierać spomiędzy ponad sześciuset pojazdów. Niemniej jednak to właśnie część trzecia ustanawiała na początku millenium standardy, którymi starali się kierować także pozostali deweloperzy zajmujący się grami z gatunku wyścigów. Z myślą o "trójce" zaprojektowano ponad trzydzieści tras, z których część już wcześniej pojawiła się w poprzedniczkach. Poza znanymi i lubianymi wcześniej odcinkami, wprowadzono także zupełnie nowe, umiejscowione zarówno poza miastami, jak i w nich samych. Ponadto gracze mogli spróbować swoich sił na bardzo popularnej, amerykańskiej trasie Mazda Laguna Seca, której rzeczywisty odpowiednik znajduje się w stanie Kalifornia. Nowością w tej odsłonie serii są odcinki szutrowe, przeznaczone dla aut rajdowych.

Gra oferuje kilka trybów zabawy. Gran Turismo Mode skupia się na karierze kierowcy, który po zdobyciu odpowiednich licencji wymagających nauczenia się zarówno tych podstawowych, jak i bardziej zaawansowanych manewrów, ściga się w coraz bardziej prestiżowych imprezach. Zdobycie wysokiej lokaty gwarantuje wypłatę odpowiedniej liczby kredytów, za które można dokupić kolejne, lepsze samochody, dzięki którym będzie można poprawić swoje osiągi i startować w następnych zawodach. W trybie Arcade wyścigi zostały podzielone na "bloki" zawierające w sobie pięć do sześciu tras dostępnych z pełnej puli zawartych w produkcji. Aby awansować dalej konieczne jest zaliczenie wszystkich dostęnych w takim "bloku" tras na jednym z trzech poziomów trudności. Możemy także próbować swoich sił zarówno w próbie czasowej, jak i rywalizacji z drugą osobą na podzielonym ekranie.

GT3, reklamowany jako symulator, tak naprawdę cechuje się jeszcze dość uproszczonym modelem jazdy i brakiem implementacji wizualnego systemu uszkodzeń pojazdu. Zachodzące na trasie interakcje pomiędzy samochodami, a także pomiędzy samochodami a elementami trasy nie były realistyczne i doczekały się miana "kartonowych" zderzeń. W biciu rekordów pomagało nawet umiejętne odbijanie się od barierek otaczających jezdnię. Pomimo tego, gra starała się symulować inne aspekty fizyki jazdy, choć działo się to w mocno uproszczony sposób w stosunku do rzeczywistości.










 

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum
watahapolnocnejciszy turetia piecfrakcji zadania-domowe endercraft